بورس‌های آسیا به رکورد سه‌ماهه رسیدند

دوشنبه ، ۱۲ خرداد ۱۳۹۹-۱۲:۰۵
#

بورس‌های آسیا امروز (دوشنبه) رشد چشم‌گیری داشتند. نشانه‌هایی از رشد اقتصاد داخلی چین، بازارها را بالا کشید. شاخص HSI در هنگ‌کنگ، ۳.۶ درصد رشد کرد، شاخص بلوچیپ چین نیز ۲.۲ درصد بالا رفت.  

بر اساس گزارش رویترز، یک پژوهش دولتی نشان داد که روند بازگشت به کار کارخانه‌ها در چین، آرام بوده است اما در بخش خدمات و ساختمان‌سازی، بازگشت به مدار رشد با سرعت زیادی طی می‌شود.  

به دنبال انتشار نتایج این پژوهش، شاخص گسترده MSCI’s در آسیا و اقیانوسیه، ۲.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود از ماه مارس تا کنون رسید. شاخص نیکی ژاپن نیز ۱.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح سه ماه اخیر دست یافت.  

امروز معاملات آتی وال‌استریت نیز رشد داشت. شاخص آتی  S&P۵۰۰ در حدود ۰.۱ درصد رشد کرد. در اروپا نیز شاخص آتی یورو استاکس ۱.۴ درصد بالا رفت.  

تمام این‌ها در حالی است که اوضاع شاخص‌های اقتصادی در آمریکا مدام بدتر می‌شود. خیابان‌های ایالات متحده آمریکا پر از معترضان هستند. این آشفتگی، یک شوک جدید برای اقتصادی بود که تازه از یک رکود بزرگ در حال برخاستن بود. از طرفی دیگر، فدرال رزرو تخمین زده است که تولید اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال، ممکن است که ۵۱ درصد کاهش یابد.

با وجود این داده‌های منفی، بازارها به خصوص بازارهای آسیایی به رشد خود ادامه دادند. رویترز این رشد را، به معنای تاب‌آوری و مقاومت بازارها نسبت به آشفتگی‌های اقتصادی و اجتماعی فعلی در آمریکا تفسیر می‌کند.  

همچنین بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، بازارها در حال عبور از ویروس کرونا و بازگشت به روند عادی هستند. ماه می، یک روز پیش به پایان رسید. در انتهای این ماه، شاخص داوجونز و   S&P۵۰۰ وال‌استریت هر دو ۴ درصد رشد را تجربه کردند. شاخص نزدک نیز هفت درصد بالا رفت.  

پایگاه‌داده‌پردازی استاتیستا نیز این تغییرات را به معنای عبور بازارها از ویروس کرونا تفسیر می‌کند. نمودار زیر، روند ماه‌های اخیر شاخص‌های اصلی بورس آمریکا را نشان می‌دهد که بعد از سقوطی سهمگین، کم کم به مدار رشد بازگشته‌اند.  


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#