روسیه ذخایر طلای خود را افزایش داد

یکشنبه ، ۲۲ تیر ۱۳۹۹-۱۰:۲۸
#

  به گزارش راشا تودی، طبق آخرین اطلاعات بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور تا اول جولای به 569 میلیارد دلار رسیده بود.

 ذخایر بین المللی روسیه 2.7 میلیارد دلار معادل حدود 0.5 درصد در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل افزایش یافته و حالا 50 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است.

 ذخایر بین المللی دولت روسیه بیشتر سرمایه‌های ارزی متشکل از ذخایر طلای پولی، ارزهای خارجی و سرمایه‌های حق برداشت مخصوص است که در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت آن قرار دارد. سطح فعلی دارایی های روسیه بالاتر از 500 میلیارد دلاری است که بانک مرکزی این کشور چندین سال پیش برنامه ریزی کرده بود.

 روسیه 4 سال است ذخایر خود را تقویت می کند. این کشور در حال تغییر شکل دارایی های بین المللی خود و کاهش سهم دلار به نفع سایر ارزها و طلاست.

طبق اطلاعات بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز خارجی این کشور 0.1 درصد در ماه ژوئن کاهش یافته و به 438 میلیارد دلار رسیده است. ولی در همین حین، ذخایر طلا 2.5 درصد بالا رفته و به 130.8 میلیارد دلار رسیده است.

روسیه تولید طلای خود را هم افزایش داده است. تولید طلای این کشور 3.8 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی بیشتر از همین دوره در 2019 بوده است. طبق گزارش وزارت دارایی روسیه، 65.87 تن معادل بیش از 7 درصد تولید طلای روسیه را در این سه ماه طلای معدنی تشکیل می‌دهد.

تسنیم


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#