ورود آرامش به بازار فولاد با تصمیم جدید وزارت صمت

یکشنبه ، ۱۹ مرداد ۱۳۹۹-۱۳:۳۷
#

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تصمیمات جدید وزارت صمت در حوزه تنظیم بازار فولاد، معتقد است که با توجه به اینکه تصمیم ها در جلسات کارشناسی شده، اتخاذ می‌شوند و با کاهش سفته‌بازی‌ها به عنوان بزرگترین معظل بازار فولاد، اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم خواهد خورد.

به گزارش لایودیتا سید رسول خلیفه سلطانی پس از اتفاقات اخیر در حوزه عرضه فولاد  و کف عرضه در بورس، هشدارها و اولتیماتوم‌ها، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با حضور دکتر مدرس‌خیابانی در راس وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصمیمات جدید این وزارتخانه در حوزه تنظیم بازار فولاد، خوشبختانه تنظیم بازار فولاد از شخص‌محوری قبلی خارج شده و در جلسات، کارشناسی شده تصمیم گیری‌ها انجام می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه آثار تصمیمات اخیر به تدریج در بازار فولاد دیده خواهد شد، گفت: بیش از پنج ماه است که موضوعات مهمی همچون ارائه برنامه عرضه داخلی و صادرات اسلب و شمش فولادی مورد مطالبه انجمن بوده است تا در نهایت در یک ماه گذشته، این موارد در دستور کار جدی وزارت صمت قرار گرفت. در ماه جاری این برنامه در رابطه با اسلب ابلاغ شد. البته لازم است با همفکری واحدهای تولیدی و درنظر گرفتن مسائل آنان، به درستی اجرایی شود.

وی افزود: آخرین پیگیری‌های انجمن در رابطه با شمش فولادی هم حاکی از نهایی شدن برنامه عرضه داخلی و صادرات آن است که لازم است این برنامه هم هر چه زودتر ابلاغ شود تا واحدهای تولیدی بتوانند برای تولید و عرضه خود در بورس کالا در طول سال برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

خلیفه‌سلطان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع مدیریت تقاضای ورق‌های فولادی هم در حال انجام است. سابقه قبلی در ساماندهی تقاضای محصولات پتروشیمی و همچنین رویکرد مسئولانه موجود، ما را به واقعی شدن سهمیه‌های بهین‌یاب و کاهش تقاضای سفته‌بازی که مهمترین بخش معیوب بازار فولاد هم هست، امیدوار کرده است. ضمن اینکه تخصیص سهمیه‌های آهن‌اسفنجی به واحدهای ذوب القایی نیز از اقدامات مثبت دیگری است که البته هنوز به درستی اجرا نشده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تاکید بر اینکه هرچند که این برنامه‌ها ممکن است ایراداتی در اجرا داشته باشند؛ تصریح کرد: اما اقدام برای آن‌ها یک یا چندگام رو به جلو محسوب می‌شود که آثار آن به تدریج قابل مشاهده خواهد بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد با تسریع در ابلاغ تصمیمات و حل موانع اجرایی احتمالی آن و همچنین استمرار در فرآیند نظارت، بازار فولاد از التهابات اخیر خارج شده و رنگ آرامش به خود بگیرد.

انتهای پیام


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#