افزایش شرکت‌های کارگزاری بورس درکمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سه شنبه ، ۲۱ مرداد ۱۳۹۹-۱۶:۴۰
#

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزایش تعداد کارگزاری‌های بورس را از مطالبات نمایندگان در راستای جذب نقدینگی موجود در کشور عنوان کرد و گفت: دستورالعمل‌های کارگزاری‌ها به زودی بازنگری می‌شود.

به گزارش لایودیتا «ابوالفضل عمویی» در گفت و گو با خبرنگاران باتشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی اظهارداشت: در این جلسه گزارش کمیته مرز و روند فعالیت‌های بازار سرمایه بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاکید کمیسیون بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور مرزهای آبی و خاکی دارد و این یک فرصت بی‌نظیر است و ضرورت دارد که همه دستگاه‌های کشور به مرز عنوان یک فرصت به آن نگاه کنند.

 وی افزود:باید از فرصت مرز برای توسعه همکاری‌ها و ارتباطات با همسایگان استفاده و فعالیت‌های مرزی تقویت شود و با نگاه به ضرورت تعاملات با همسایگان از مرز استفاده بیشتری شود.

 به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس امروز همچنین تاکید شد که باید قوانین مربوط به بازارچه‌های مرزی کشور بازنگری و این بازارچه ها تقویتشود.

وی اضافه کرد: قوانینی در این زمینه وجود دارد که این قوانین از طریق همکاران فعال در کمیته مرز کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز و بازنگری پیشنهادات اصلاحی ارائه خواهد شد.

عمویی همچنین گفت: امروز  رئیس سازمان بورس در جمع اعضای کمیسیون حضور یافت و گزارشی درباره روند فعالیت‌ها و تحولات اخیر در بازار بورس ارائه کرد.

وی یادآورشد: بازار سرمایه کشور با سرعت خوبی رو به رشد است و  سرمایه های مردم بیش از پیش وارد بازار شده و  اعضای بورس به عنوان مشارکت کنندگان در بازار سرمایه افزایش داشته‌اند.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان در این نشست برآگاهی بخشی مشارکت‌کنندگان جدید در بازار سرمایه  و ارائه مباحث آموزشی از طریق سازمان بورس  و رسانه‌های کشور تاکید کردند.

عمویی تصریح کرد: در این جلسه همچنین به مردم توصیه شد که از طریق شرکت‌های واسط، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند که امنیت سرمایه‌های آنها بیشتر حفظ شود. در این چارچوب اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را درباره توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه ارائه کردند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه فرصت خوبی برای جذب نقدینگی‌های موجود در کشور است،  افزود: یکی از مطالبات اعضای کمیسیون، افزایش تعداد شرکت های کارگزاری بورس بود که در این زمینه هم صحبت شد و دستورالعمل‌های مجوز کارگزاری‌ها به زودی بازنگری می‌شود و انتظار می‌رود که در این مسیر گام‌هایی برداشته شود.


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#