افزایش دوباره قیمت طلا به بالای 1900 دلار/فضا برای صعود فلزات مساعد است

پنجشنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹-۱۰:۴۷
#

در حالی که دلار تضعیف شده و نگرانی ها در مورد اختلال در روند ترمیم اقتصاد جهانی سبب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و در بالای رقم 1900 دلار تثبیت شد.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا روز پنجشنبه با 1.14 درصد افزایش به 1937 دلار و 65 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.06 درصد افت به 1947 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب امروز 0.2 درصد افت داشت و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سوددهی شاخص اوراق قرضه 10 ساله دولت امریکا از بالاترین رقم یک ماه گذشته عقب نشینی کرده و موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

3 سیاست گذار بانک مرکزی آمریکا دیروز گفتند ترمیم اقتصاد آمریکا تا زمانی که ویروس کرونا کنترل شود کند خواهد بود و شهروندان آمریکایی باید حداقل تا چند ماه به زندگی با ویروس کرونا عادت کنند.

بر اساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از 20.45 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 743 هزار و 229 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته کاخ سفید و دموکرات های کنگره ممکن است نتوانند به توافقی بر سر بسته محرک مالی مقابله با کرونا دست یابند. بن بست در مذاکرات مانع از اختصاص کمک مالی دولت به ده ها میلیون شهروند آمریکایی شده است.

قیمت های مصرف کننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش داشته و این شاخص ارزیابی نرخ تورم بیشترین رشد را طی حدود 30 سال گذشته تجربه کرده است.


کارستن فریتچ، تحلیلگر کومرس بانک درباره سقوط قیمت طلا اظهار کرد:  طلا حدود شش درصد نزول کرد و بزرگترین ریزش قیمت روزانه از آوریل سال ۲۰۱۳ تاکنون را تجربه کرد و نقره ضربه شدیدتری دید و ۱۵ درصد سقوط قیمت داشت که بزرگترین کاهش یک روزه بهای این فلز از اکتبر سال ۲۰۰۸ تاکنون بود. در مقایسه با اوج قیمت جمعه، طلا حدود ۲۰۰ دلار و نقره شش دلار ریزش قیمت داشته است.

طلا پس از ریزش قیمتی که در سال ۲۰۱۳ پیدا کرد، هفت سال طول کشید تا به بالاترین رکورد همه زمانها صعود کند. این بار بهبود قیمت طلا منتفی نیست اما روند بهبود آن سریع اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته این تحلیلگر، بعید است قیمتها به سرعت به اوج قیمتی که در پایان هفته گذشته داشتند، برگردند. با این حال تنها عامل متفاوت مهمی که این بار وجود دارد فضای کلان است که به نفع قیمتهای بالاتر طلا و نقره مانده است. نرخهای بهره واقعی منفی، افزایش غیرمنتظره تزریق نقدینگی به بازار و جهش عظیم بدهی، فضا برای صعود قیمت فلزات ارزشمند را مساعد کرده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود روشن کرد مسئله افزایش نرخهای بهره که هفت سال پیش مطرح شدن آن باعث سقوط سهمگین قیمت طلا شد، به این زودی اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، با این حال، روند احیای سریع قیمت طلا به این زودی روی نخواهد داد زیرا سقوط قیمت در روز سه شنبه صدمات فنی زیادی به بار آورد و این وضعیت در خروج سرمایه از صندوقهای ETF طلا منعکس شد. خروج سرمایه از این صندوقها در سه روز متوالی گذشته ثبت شده است و صندوقهای ETF نقره هم روز سه شنبه با بزرگترین خروج روزانه سرمایه روبرو شدند.





بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#