آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

دوشنبه ، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹-۲۲:۴۲
#

وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران از جمله علیه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و اعضای ارشد دولت آمریکا این تحریم‌ها را اعلام کردند. بجز ایران تحریم‌هایی هم برای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام شد.

پمپئو گفت که آمریکا در اولین گام برای اجرای فرمان جدید دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران از جمله وزارت دفاع وضع کرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری، مایک اسپر، وزیر دفاع، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی در امور ایران و ونزوئلا و کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این نشست خبری تحریم‌های تازه‌ای را برای سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد. او گفت شرکت شهید همت و شرکت حاج علی مودت تحریم خواهند شد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه نهادهایی را که از برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک ایران حمایت می‌کنند و مقامات ارشد ناظر بر قدرت هسته‌ای ایران و توسعه موشک‌های بالستیک را هدف قرار داده است.

منوچین همچنین مدعی شد که برخی از اهداف مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران هستند. سازمان صنایع دفاعی و برخی از معاونان سازمان انرژی اتمی کشورمان هم در این فهرست هستند.

همچنین الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا از تحریم 5 دانشمند هسته‌ای ایرانی ''برای فراهم کردن و کمک‌رسانی در برنامه توسعه هسته‌ای ایران'' خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمدرضا دزفولیان (در ارتباط با شرکت ماموت دیزل)، اصغر اسماعیل‌پور (در ارتباط با صنایع هوایی ایران)، بهزاد فردوس (در ارتباط با گروه صنعتی ماموت)، مهرزاد فردوس ( در ارتباط با گروه صنعتی ماموت)، حمیدرضا قدیریان، محمد قنادی مراغه (ارتباط با سازمان انرژی اتمی ایران)، محمد غلامی (ارتباط با گروه صنعتی شهید همت)، بهروز کمالوندی (در ارتباط با سازمان انرژی اتمی)، جواد کریمی ثابت ( ارتباط با سازمان انرژی اتمی)، پژمان رحیمیان (ارتباط با سازمان انرژی اتمی) و احمد اصغری شیوایی را به لیست SDN (لیست ملیت‌های مشخص شده) وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده است.

همچنین دو شرکت ماموت دیزل (در ارتباط با گروه صنعتی دیزل) و گروه صنعتی دیزل (در ارتباط با گروه صنعتی شهید همت) نیز به لیست SDN خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

همچنین در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که اطلاعات تحریمی شرکت فناوری‌های پیشرفته ایران، سازمان صنایع دفاع، مهرداد اخلافی کتابچی، نیکولاس مادورو (رئیس جمهوری ونزوئلا) شرکت مصباح انرژی، وزارت دفاع و نیروی مسلح، سید میراحمد نوشین، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و صنایع شهید موحد را شامل می‌شوند.

انتهای پیام


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#