اعتراض صنایع لبنی به عملکرد سازمان حمایت+ نرخ اصلاحی

چهارشنبه ، ۵ آذر ۱۳۹۹-۱۹:۲۹
#

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: در جلسه ای با سازمان حمایت قیمت شیرخام ۴۱۵۰ تومان تعیین و بر اساس این قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی حداکثر با ۳ درصد سود تعیین قیمت شدند اما متاسفانه نتایج جلسه کارشناسی نادیده گرفته شد و با تغییر قیمت شیرخام به ۴۵۰۰ تومان قیمت لبنیات ثابت ماند.

به گزارش لایودیتا سید محمدرضا بنی طبا در گفت و گو  با ایسنا با اشاره به جلسه مورخ ۲۸ آبان ماه در سازمان حمایت که به موضوع اصلاح قیمت شیرخام و محصولات لبنی اختصاص داشت، گفت: در این جلسه قیمت شیرخام ۴۱۵۰ تومان تعیین شد و بر اساس این قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی، حداکثر با ۳ درصد سود تعیین قیمت شدند.

وی ادامه داد: در واقع صنایع لبنی با توجه به شرایط اقتصادی مردم به خصوص دهک های محروم، حداکثر همراهی را انجام داده و از سودحداقلی ۱۱ درصد پیش بینی شده قانونی چشم پوشیدند اما متاسفانه نتایج جلسه کارشناسی نادیده گرفته شد و قیمت شیرخام با ۸ درصد افزایش یعنی ۳۵۰ تومان بیش از قیمت توافق شده، به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافت بدون اینکه تاثیر حداقل ۶ درصدی قیمت شیرخام بر محصولات لبنی اعمال شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی اضافه کرد: در واقع قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به معنی عرضه کالاهای لبنی با ضرر ۳ درصدی در بازار است.

بنی طبا تصریح کرد: نتیجه این تصمیم نادرست علاوه بر از بین رفتن اعتماد میان نهادهای دولتی و بخش خصوصی و اعتبار زدایی از جلسات کارشناسی، اعمال فشار شدید بر کارخانه ها به خصوص واحدهای کوچک است که تنوع محصول نداشته و عموما همین کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی را تولید و عرضه می کنند. تداوم این شرایط به این معنی است که به دلیل ضررده شدن محصولات، خطوط تعطیل شده و کارگران بیکار شوند.

وی در پایان با بیان اینکه  درخواست داریم که حداقل ۶ درصد به ۱۰ قلم محصولات مشمول قیمت گذاری دولتی اضافه شود، گفت:از مسئولان خواهش داریم که برای اصلاح تصمیم اخیر اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه ندهند که سفره خانوارهای ایرانی علاوه بر تحمل گرانی شاهد کمبود کالا هم باشد.

به گزارش ایسنا انجمن صنایع فرآورده های لبنی در نامه ای به دبیر ستاد تنظیم بازار قیمت محصولات لبنی بر پایه شیرخام ۴۵۰۰ تومانی را اعلام کردند.

انتهای پیام


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#