ایران برفراز فولاد سازان جهان با رشد ۱۲.۳ درصد تولید

جمعه ، ۷ آذر ۱۳۹۹-۲۳:۱۷
#

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، آخرین آمار انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد در حالی که متوسط رشد تولید فولاد خام در دنیا طی ۱۰ ماه سال جاری میلادی منفی دو درصد بود، ایران با رشد ۱۲.۶درصدی، نزدیک به ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولیدکرد.

از سوی دیگر طبق برآورد اولیه این انجمن، تولید فولاد خام ایران از ابتدا تا پایان اکتبر (مهر تا آبان ۹۹) به دو میلیون و ۶۶۰هزار تن رسید که ۲۷.۹درصد بیش از عملکرد ماه مشابه سال گذشته میلادی است.

کاهش دو درصدی تولید فولاد خام جهان تا پایان اکتبر

مجموع تولید فولاد خام ۶۴ کشور تولیدکننده عضو انجمن جهانی فولاد در ماه اکتبر امسال به ۱۶۱.۸میلیون تن رسید که هفت درصد بیش از تولید ماه مشابه سال ۲۰۱۹ است، تولید چین از این رقم ۹۲میلیون تن ثبت شد.

همچنین مجموع تولید ۱۰ماه امسال به یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون تن رسید که دو درصد کمتر از تولید دوره مشابه سال گذشته است. حدود ۸۷۴ میلیون تن از این رقم سهم تولیدات چین بود.

 ژانویه تا پایان اکتبر (دی ماه ۹۸ تا آبان ۹۹) تولید فولاد اتحادیه اروپا با افت ۱۶.۷درصدی، C.I.S (کشورهای مستقل مشترک الامنافع)، با کاهش ۱.۹درصدی، امریکای شمالی با تنزل ۱۷.۴درصدی، امریکای جنوبی با افت ۱۲.۴درصدی و اقیانوسیه با کاهش ۱.۸درصدی همراه شد. در مقابل تنها آسیا با متوسط افزایش ۱.۴درصدی و خاورمیانه با رشد ۸دهم درصدی تولید مواجه شدند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمارهای سرپرست پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ میلیون تن در سال ۹۹ رسیده است.

همچنین میزان تولید شمش فولادی در پنج ماه نخست امسال از سطح ۹ میلیون و ۶۰۷ هزار تن گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را ثبت کرد.


بورس فلزات خاوران
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#