انتشار اوراق مشارکت بیمه ای در بورس با سود تضمین شده

سه شنبه ، ۱۱ آذر ۱۳۹۹-۲۲:۵۸
#

مدیرعامل بیمه ملت با بیان اینکه مجوزهای لازم برای انتشار اوراق مشارکت بیمه ای اخذ شده است گفت: سود تضمین شده 18 درصدی برای این اوراق در نظر گرفته شده است.

اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری عصر امروز که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به بیان توضیحاتی درباره عملکرد این شرکت بیمه ای پرداخت و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در تیم مدیریتی بیمه ملت و برگزاری مجمع این بیمه گفت: استراتژی در پیش گرفته شده توسط تیم جدید مدیریتی بیمه ملت در آمار و عملکرد 8 ماهه خود را نشان داد و شرکت با رشد بسیار خوبی همراه بود.

وی با تاکید بر رشد پرتفوی این شرکت در 8 ماهه نخست امسال افزود: در این مدت بیمه ملت توانست هزار و 400 میلیارد تومان پرتفو تولید کند که این میزان برابر با کل پرتفوی سال گذشته است.  پرتفوی بیمه ملت به لحاظ ترکیب پرتفو در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ به طوری که کمتر از 25 درصد پرتفوی درمان و کمتر از 15 درصد نیز به پرتفوی ثالث اختصاص دارد که این نشان دهنده مدیریت صحیح پرتفوی این بیمه همزمان با رشد کمی آن در این مدت است.

مدیرعامل بیمه ملت درباره زمان انتشار اوراق اتکایی بیمه ای گفت:  انتشار اوراق اتکایی بیمه ای بیمه ملت در آخرین مراحل است و تأییدیه های مربوطه را از مراکز نظارتی دریافت کرده ایم؛ با این سیاست انتقال ریسک به بازار سرمایه و کسب درآمد را در دستور کار خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره سود تضمین شده اوراق اتکایی که بناست به زودی توسط این شرکت بیمه ای منتشر شود،‌ اعلام کرد: اوراق بیمه اتکایی در قانون بودجه مصوب شده است و صنعت بیمه می تواند هزار میلیارد تومان از این اوراق را منتشر کند که بیمه ملت بعنوان اولین شرکت بیمه با همکاری تامین سرمایه امین وارد این موضوع شده است و بزودی این اوراق منتشر خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه ملت با تأکید براینکه این اوراق برای اولین بار قرار است وارد بازار سرمایه شود، تصریح کرد: سود تضمین شده 18 درصدی برای اوراق است که کف و سقف مشخصی نیز دارد؛ وجود این سود تضمین شده امکان آشنایی بازار سرمایه با این اوراق را دارد.

دلفراز در خصوص تأثیر بازار متشکل بیمه ای در صنعت بیمه گفت: فکر می کنم الان خیلی روی بازار متشکل بیمه ای نمی‌شود اظهار نظر دقیقی داشت چراکه نقاط مبهم زیادی دارد، به هرحال سازمان ناظر تصمیم به راه اندازی این بازار گرفته است ولی اطلاعات نامتقارنی در صنعت بیمه داریم که در کم و کیف محصولات بیمه ای اثر می گذارد.

وی با تأکید براینکه شرکت های بیمه باهم رقابت نمی کنند بلکه به نوعی باهم می جنگند،‌تصریح کرد: شاید راه اندازی بازار متشکل بیمه ای به منظور پایان جنگ قیمتی و آغاز رقابت بین شرکت های بیمه ای باشد. سنهاب نیز البته می تواند همین کار بازار متشکل بیمه ای را انجام دهد ولی نگرانی این است که جنگ قیمتی به نوعی لابی گری تبدیل شود به هر حال امیدواریم در صورت مدیریت درست، این بازار متشکل به کمک شرکت های بیمه ای بیاید.
 

مدیرعامل بیمه ملت در ادامه درباره اینکه آیا اراده ای در صنعت بیمه برای تغییر بنیادی وجود دارد یا خیر؟ گفت: فرصتی برای صنعت بیمه پیش امده و باید از آن به صورت مقتضی استفاده کند؛ با توجه به شیوع کرونا باید بیمه نامه را به صورت آنلاین و سریع در اختیار مردم قرار دهیم. دیجیتال شدن کار در فروش بیمه نامه ها با توجه به تمرکز بر شبکه فروش کمی شاید کار را سخت کرده باشد ولی در دنیا هم شرکت های بیمه از روش های دیجیتال برای فروش بیمه نامه ها استفاده کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه در بیمه ملت البته اقداماتی برای دیجیتالی شدن فروش محصولات بیمه ای انجام شده است، تصریح کرد: با برخی از شرکت ها قراردادهایی بسته ایم تا به صورت آنلاین بیمه نامه بفروشیم. اولین پلت فرم بازاریابی بیمه ای کشور را نیز در بیمه ملت راه اندازی کرده ایم ضمن اینکه چند کار دیگر نیز در دست اجرا داریم.

دلفراز درباره افزایش سرمایه بیمه ملت گفت: بیمه ملت به لحاظ ملک و املاک نیز شرکت توانمندی است و افزایش سرمایه را هم در دستور کار داریم ضمن اینکه الان در مرحله تجدید ارزیابی هستیم و در اولین فرصت و بعد از انجام امور اداری افزایش سرمایه قابل قبولی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهیم داشت.

وی درباره تأثیر کرونا در خدمات بیمه ای شرکت های بیمه تصریح کرد: بیمه نامه کرونا برای دانش اموزان طراحی و در اختیار مدارس قرار گرفته و در رشته های حوادث و عمر نیز بنا داریم پوشش بیمه ای کرونا را نیز داشته باشیم. شرکت های بیمه باید در این زمینه محصولات خود را به روز رسانی کنند.

این فعال بیمه ای درباره اینکه آیا تغییری در تعداد بیمه نامه ها بعد از کرونا رخ داده است؟ اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی 144 درصد از بودجه را طی هشت ماهه محقق کردیم و در مسیر رشد قرار داریم. بیمه نامه را در شرایط کرونا فروخته ایم و رشد قابل قبولی در پرتفوی داشته ایم. هرچند یکسری از بیمه نامه ها به دلیل کرونا کاهش یافته از جمله بیمه نامه های مسافرتی و درمان مسافرتی ولی در سایر رشته های بیمه ای کاهشی نداشتیم.

انتهای پیام/


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#