افزایش مجوزهای معدنی طی ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته

سه شنبه ، ۲۳ دی ۱۳۹۹-۱۰:۲۶
#

بر اساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، تمامی مجوزهای معدنی صادر شده به لحاظ تعدادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌اند.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایسنا، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰۱ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۶۶۹ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

طی مدت مذکور سال جاری با افزایش ۱.۴ درصدی در صدور گواهی کشف معادن، ۳۶۷ فقره این مجوز معدنی صادر شده است. در مجموع ۹ ماه ابتدایی سال گذشته ۳۶۲ فقره گواهی کشف صادر شده بود.

طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹؛ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۸ درصدی دیده می‌شود. در ۹ ماهه امسال ۴۶۲ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است؛ این در حالی است که میزان صدور پروانه بهره‌برداری در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵ فقره بوده است.  

همچنین در این ۹ ماه سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد ۸.۴ درصدی داشته است. در این مدت، بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است؛ در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۴۰ میلیارد ریال صرف شد.

علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت افت ۰.۳ درصدی داشته است. در ۹ ماهه سال گذشته، ۳۷۱۵ نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه ۱۱ نفر کم شده و به ۳۷۰۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#