عربستان: دستمان ‌برای گفت‌وگو با تهران دراز است

شنبه ، ۴ بهمن ۱۳۹۹-۱۱:۴۳
#

وزیر خارجه سعودی مدعی شد که دست ریاض برای گفت‌وگو با دیگر کشورها از جمله ایران همواره دراز است.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت که کشورش با تمام دولت های آمریکا همکاری می کند و روابط بسیار خوبی با دولت جدید این کشور هم خواهد داشت.

وزیر خارجه سعودی درباره برجام و مسائل هسته ای ایران هم گفت: اگر از ما خواسته شود در پرونده هسته‌ای ایران مشارکت خواهیم کرد.

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد: دست ریاض برای گفت‌وگو همواره دراز است اما ایرانی ها به حرف های خود پایبند نیستند بنابراین ما باید نشانه های واقعی در تغییر رفتارهای آن ها در منطقه و بحث حمایت از تروریست ها مشاهده کنیم.

وزیر خارجه سعودی گفت: نصیحت من به ایرانی ها این است که مشغول توسعه کشور خودشان باشند.

ادعای فیصل بن فرحان درباره تمایل عربستان برای گفت‌وگو با ایران و سرباززدن تهران، در حالی است که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ایران برای گفت‌وگوی فوری و بدون پیش‌شرط با ریاض آمادگی دارد که این اعلام آمادگی همواره با پاسخ منفی عربستان مواجه شده است.

در آخرین مورد از این تلاش‌ها، رییس جمهور کشورمان طرح صلح هرمز را پیشنهاد داد تا به نوعی کشورهای همسایه خلیج فارس از جو سرد و دشمنی کنونی در روابط فیمابین عبور کنند و زمینه روابط سازنده میان ایران و عربستان هم فراهم شود که این طرح نیز با پاسخ منفی سعودی‌ها روبه‌رو شد.

انتهای پیام


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#