خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی؛ مراقب دارایی‌هایتان باشید

یکشنبه ، ۳ اسفند ۱۳۹۹-۱۲:۰۱
رپورتاژ

تب ارزهای دیجیتال این روزها حسابی بالا گرفته است. خرید و فروش رمزارزها به یک راه رایج و البته پرسود برای کسب درآمد تبدیل شده و کسانی که تا همین چند سال پیش آشنایی زیادی با کریپتوکارنسی نداشتند، حالا آستین‌ها را بالا زده و حسابی از این بازار پول پارو می‌کنند.
البته هیچ بازاری بی‌ضرر نیست و بازار ارزهای دیجیتالی هم چالش‌های خاص خود را دارد. یکی از این چالش‌ها، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب است. خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی یا ایرانی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که بایستی اطلاعات کامل درباره آن داشته باشید.

چرا اصلا باید به سراغ صرافی‌ها برویم؟ با اطمینان خرید کنید

خرید ارز دیجیتال می‌تواند به شیوه‌های مختلفی اتفاق بیفتد. خرید از افراد حقیقی، خرید و فروش ارز در کانال‌های تلگرامی و خرید از صرافی رایج‌ترین راه‌های خرید و فروش رمزارزها هستند. در این بین خرید ارز دیجیتال از صرافی نسبت به سایر راه‌ها امن‌تر است.

صرافی‌های فرآیند احراز هویت را برای کاربران خود تعریف کرده‌اند، به این ترتیب همه افراد فعال در یک صرافی، به صورت کامل احراز هویت می‌شوند. این مساله امنیت بالایی را برای خرید و فروش ایجاد می‌کند. چراکه در روش‌هایی مثل خرید و فروش از افراد حقیقی، شما از نیت افراد آگاهی ندارید. در حقیقت بیشتر کلاه‌برداری‌های ارزهای دیجیتالی از طریق همین روش‌های غیراستاندارد و احراز هویت نشده اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر امکاناتی مثل ماشین حساب ارز دیجیتال ، نمودارهای مختلف قیمتی، امکان ثبت سفارش سریع و نوسان گیری برای سود از دیگر امکانات صرافی‌های معتبر است که در جایی نمی‌توانید این آپشن‌ها را پیدا کنید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

تا اینجا متوجه شدیم که خرید ارز از صرافی‌های ارز دیجیتال بهترین و مطمئن‌ترین راه حضور در بازار رمزارزها است. اما سوال بعدی این است که آیا می‌توان از صرافی‌های خارجی خرید کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است اما تهدیدهایی وجود دارد. اجازه دهید چالش‌ها و فرصت‌های خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی را با هم بررسی کنیم.

صرافی‌های خارجی معتبر اعتبار بالایی دارند!

صرافی‌های خارجی معتبر و قدیمی اعتبار بالایی نزد کاربران دارند. برای مثال یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، بایننس است. بایننس به واسطه اعتماد کاربران و سابقه درخشان خود، وزنه سنگینی در دنیای رمزارزها به حساب می‌آید. صرافی‌هایی مثل کوین بیس و بیت فینکس اعتبار بالایی دارند.

خرید و فروش تعداد زیادی رمزارز

یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی‌های خارجی امکان خرید و فروش تعداد زیادی رمزارز است. رمزارزها فقط به بیت کوین و اتریوم محدود نمی‌شوند. تعداد رمزارزها در بازار بسیار بالا است. اکثر صرافی‌های خارجی امکان دسترسی و خرید و فروش بیشتر رمزارزها را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. این مساله قطعا یک فرصت ایده‌آل برای سرمایه گذاری و کسب سود است.

خطر از دست دادن سرمایه؛ بلوکه شدن دارایی‌ها در کمین شما است!

احتمالا با دیدن دو فرصت و مزیت بالا یعنی خرید و فروش تعداد بالای رمزارزها و اعتبار زیاد صرافی‌های خارجی، تصمیم خود را برای حضور در این صرافی‌ها گرفته‌اید. اما خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی یک خطر بزرگ دارد. اکثر صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کاربران ایرانی را در لیست تحریم‌های خود گذاشته‌اند.
این تحریم‌ها، دست بایننس را در بلوکه کردن دارایی کاربران ایرانی باز گذاشته است. در سال‌های گذشته نیز متاسفانه حساب کاربری بسیاری از ایرانی‌ها با تمام موجودی‌اش توسط بایننس بلوکه شد. این مساله صرفا به بایننس مربوط نیست و دیگر صرافی‌های خارجی هم چنین رویه‌ای را در مواجهه با کاربران ایرانی اتخاذ کرده‌اند. البته پس از بلوکه‌شدن حساب، امکان خروج از این وضعیت وجود دارد. برای این کار و لغو بلوکه شدن حساب، کاربر بایستی در سایت بایننس احراز هویت کند. احراز هویت نیز دردسرهای خاص خود را دارد. البته باید به این نکته دقت داشته باشیم که در صورت بلوکه شدن حساب، همچنان امکان خرید و فروش در بایننس وجود دارد اما امکان برداشت از حساب نیست.
به صورت کلی توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد خرید و فروش و فعالیت در صرافی‌های خارجی را دارید، حتما و حتما به نکات ایمنی دقت کنید تا شانس بلوکه شدن حساب خود را کمتر کنید.

فرآیند ثبت نام و فعالیت در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال به چه صورت است؟

فرآیند ثبت نام در اکثر صرافی‌ها یکسان است. در ابتدا شما باید با ثبت یک فرم اطلاعاتی، ثبت نام اولیه خود را انجام دهید. نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل اطلاعات اولیه فرم است. معمولا در مرحله بعد باید اطلاعات بیشتری را در اختیار صرافی قرار دهید و پس از آن نوبت به احراز به هویت می‌رسد.
احراز هویت به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. ارسال یک پیامک و ایمیل رایج‌ترین راه‌های احراز هویت اولیه است. در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود یک عکس از خودتان همراه با یک علامت از پیش مشخص شده تهیه و ارسال کنید. برخی صرافی‌ها هم از شما مدارک هویتی معتبری مثل پاسپورت را طلب می‌کنند.
پس از انجام این مراحل که در صرافی‌های مختلف متفاوت است، شما می‌توانید به عنوان یک کاربر در سایت فعالیت کنید. قیمت آنلاین بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارزها را مشاهده و ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. بر اساس یک استراتژی دقیق حضور خود را در بازار مدیریت کنید و حتی از صرافی‌ها برای ترید کردن وام بگیرید!
نکته مهم این است که در اکثر صرافی‌ها با وارد کردن ایمیل و یکسری اطلاعات اولیه دسترسی شما به حساب کاربری باز می‌شود و می‌توانید در بازار به فعالیت بپردازید. اما این فعالیت محدودیت‌هایی دارد. برای مثال بایننس برای کاربرانی که صرفا با ایمیل احراز هویت کرده‌اند تا سقف 2 بیت کوین در روز اجازه خرید و فروش می‌دهد. برای رفتن به سطوح بالاتر و ترید کردن بدون محدویت بایستی سایر مراحل احراز هویت مثل ارسال عکس را انجام دهید.

آیا باید قید خرید و فروش ارزهای دیجیتال از داخل ایران را بزنیم؟

مسلما خیر! درست است که فعالیت و خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی خطراتی دارد. اما ما نیازی به صرافی‌های خارجی نداریم. از سال‌ها قبل و همزمان با تحریم ایرانی‌ها از طرف صرافی‌های خارجی، صرافی‌های داخلی نیز فعالیت خود را شروع کردند. صرافی‌های ایرانی مانند خارجی‌ها، امکان خرید و فروش بیشتر رمزارزها را فراهم کرده‌اند و دیگر خطر تحریم هم حساب ایرانی‌ها را تهدید نمی‌کند. یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال، نوبیتکس است.

نوبیتکس، معتبرترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس با بیش از 500 هزار کاربر ( نیم میلیون نفر ) توانسته به‌سرعت جای خود را در بازار ایران باز کند. نوبیتکس به واسطه اعتماد کاربران و امکانات زیادی که در اختیار مشتریان خود قرار داده، به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در میان ایرانیان تبدیل‌شده است. برخی از امکانات و جذابیت‌های نوبیتکس را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-امکان خرید ارزهای دیجیتال با ریال
-بازار 24 ساعته در 7 روز هفته
-امکان خرید و فروش جفت رمزارزها
-ذخیره سازی سرد رمزارزها و امنیت بالای صرافی نوبیتکس
-کسب درآمد منفعل از طریق معرفی دوستان؛ با معرفی دوستان خود از طریق کد اختصاصی می‌توانید از تراکنش آن‌ها درآمد کسب کنید.

با وجود نوبیتکس، دیگر نیازی نیست که به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی باشیم. با ثبت نام و احراز هویت در نوبیتکس به راحتی می‌توانید وارد بازار رمزارزها شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع فعالیت، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا وارد سایت نوبیتکس شوید.
رپورتاژ آگهی


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#