عبور قیمت نفت برنت از 66 دلار

سه شنبه ، ۵ اسفند ۱۳۹۹-۰۹:۰۴
#

 اختلال در تولید نفت آمریکا به خاطر یخبندان شدید در تگزاس و کُندی از سرگیری تولید در این منطقه قیمت جهانی نفت را به بیش از 66 دلار در هر بشکه رساند.

به گزارش رویترز، با توجه به بازگشت آهسته تولید نفت آمریکا به شرایط معمول پس از یخبندان شدید در تگزاس، قیمت نفت از 66 دلار عبور کرد.

 حداقل دو هفته طول می‌کشد تا تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در جنوب این کشور بیش از 2 میلیون بشکه در روز از تولید خود را که به خاطر سرمای هوا، یخ زدن خط لوله‌ها و قطعی برق متوقف شده بود بازگردانند.

 قیمت نفت خام برنت با 1.09 دلار معادل افزایش به بشکه‌ای 66 دلار و 33 سنت رسید. نفت خام آمریکا هم 2.25 دلار افزایش یافت و 61 دلار و 49 سنت به فروش رسید. هر دوی این شاخص‌ها بیش از یک درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

استفان اینز، استراتژیست ارشد نفت در موسسه آکسی عقیده دارد  این شیب مثبت در قیمت نفت ادامه خواهد داشت.

 موسسه گلدمن ساچز پیش بینی خود از قیمت نفت در بهار و تابستان را 10 دلار افزایش داده است و دلیل آن را ذخایر نفتی پایین و هزینه‌های بالاتر برای آغاز فعالیت‌های تولید و استخراج می‌داند.

 این بانک وال استریت انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به 70 دلار در هر بشکه برسد در حالی که قبلاً این رقم را 60 دلار پیش‌بینی کرده بود. گلدمن ساچز قیمت نفت در سه ماهه ی سوم را 75 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.

 مورگان استنلی انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تا 70 دلار در هر بشکه بالا برود و دلیل آن را افزایش تقاضا برای نفت با گسترش واکسیناسیون کرونا اعلام کرده است.



کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#