کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی با افزایش نگرانی درباره تورم در آمریکا

چهارشنبه ، ۶ اسفند ۱۳۹۹-۱۰:۳۴
#

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار پاسخ احتمالی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نسبت به افزایش نگرانی ها درباره تورم در این کشور هستند، دلار در بازارهای آسیا روند نزولی داشت و به کمترین سطح خود نسبت به یورو طی شش هفته گذشته رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینوستینگ، شاخص دلار آمریکا که نرخ این ارز را نسبت به سبد ارزهای دیگر دنبال می کند، در ساعت 9:30 شب به وقت آمریکا و 2:30 بامداد  به وقت گرینویچ با 0.14 درصد کاهش به 89.957 واحد رسید.

نسبت دلار به ین ژاپن با افت 0.11 درصدی به 104.94 رسید. ین که در حال حاضر به دلیل حساسیت نسبت به کاهش در خزانه داری ایالات متحده، بدترین عملکرد ارز اصلی را در سال 2021 داشته است، در برابر دلار ثابت ماند.

نسبت دلار استرالیا به دلار آمریکا نیز با 0.15 درصد افزایش به 0.7926 رسید در حالی که نسبت دلار نیوزلند به دلار آمریکا با 0.04 درصد افت به 0.7325 رسید.

در اروپا نیز یورو پس از رشد اندک و رسیدن به 1.2165 واحد به ازای هر دلار، مقاومت خود را برای نقطه نشان شده 1.2220 به ازای هر دلار آزمایش کند.

ارزهای دلار استرالیا و نیوزلند با افزایش قیمت کالاها مانند روغن، مس، چوب و شیرخشک به بالاترین سطح در تقریباً سه سال گذشته صعود کردند.

با این حال این سودها نگرانی هایی را درباره افزایش جهانی تورم و فروش گسترده اوراق قرضه با تاریخ های طولانی ایجاد کرده است.

پاول که قرار است در کنگره آمریکا حضور یابد، انتظار می رود اطمینان دهد که بانک مرکزی این کشور با افزایش فوری نرخ بهره، که به طور بالقوه می تواند بازارهای اوراق قرضه را آرام کند و در نهایت می تواند باعث افت بیشتر دلار شود، به تورم بالاتر پاسخ نخواهد داد.



کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#