امکان ثبت چک‌های جدید با استفاده از همه کارت‌های شتابی وجود دارد

سه شنبه ، ۱۷ فروردین ۱۴۰۰-۰۸:۳۴
#

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: اکنون امکان ثبت چک با استفاده از کارت‌های شتابی در اپلیکیشن‌های پرداخت فراهم شده است، به عبارت دیگر با کارت هر بانکی امکان صدور و ثبت چک وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، «آمنه نادعلیزاده» درباره روند اجرای قانون جدید چک اظهار داشت: چک‌های جدید بنفش رنگ از نخستین روز کاری سال جدید توسط شبکه بانکی توزیع شده است و از این پس این چک‌ها فقط به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 

وی افزود: مشتریان می‌توانند از طریق سامانه استعلام اعتباری از وضعیت اعتباری صادرکننده چک اعم از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی وی مطلع شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: این سرویس با ارسال شماره شناسه ۱۶ رقمی چک به سرشماره « ۷۰۱۷۰۱ » از طریق پیامک و نیز مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی و اپلیکیشن‌های بانکی، قابل ارائه به مشتریان است.

وی با بیان اینکه دسته‌چک‌های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می‌شوند، ادامه‌داد: صدور و انتقال دسته چک‌های جدید نیازمند ثبت در سامانه صیاد است.

به گزارش ایرنا، قانون جدید صدور چک با توجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون چک و کاهش چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکارها، به صورت مرحله‌ای و به‌تدریج اجرایی می‌شود.

در این زمینه مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده است: تعیین صحت و سلامت چک از مزایای قانون جدید محسوب می‌شود و ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، این امکان را به مردم می‌دهد تا از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی صادرکننده اطلاع دقیق پیدا کنند.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#