تقاضای بالای فولاد قیمت جهانی سنگ آ‌هن را بالا برد

دوشنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰-۱۸:۵۹
#

در معاملات امروز قیمت سنگ آهن در بازار سنگاپور به خاطر چشم انداز تقاضای بالای فولادی‌ها در چین افزایش یافت.
به گزارش بلومبرگ، چشم‌انداز افزایش تقاضای سنگ آهن از سوی شرکت‌های فولادی چین، باعث شد تا قیمت سنگ آهن در معاملات امروز در بازار سنگاپور افزایش یابد.
البته بازار نیم نگاهی هم به گزارش تولید فولاد و سنگ آهن تولیدکنندگان قَدَر طی هفته‌ای که گذشت دارد. افزایش سوددهی تولید فولاد در چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار فولاد جهان و افزایش مصرف باعث شد تا در معاملات امروز برای چهارمین روز معاملاتی متوالی قیمت سنگ آهن افزایش یابد.
تولید فولاد خام، طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جهان حدود 19 درصد رشد کرده است. در عین حال شاهد افزایش قابل توجه تولید فولاد در چین هستیم و این درحالی است که مقامات چینی دست روی مبارزه با آلودگی ناشی از تولید فولاد گذاشته و همین امر قیمت این محصول را بالا برده است. علی رغم این مسئله اما انتظار می‌رود ظرفیت تولید فولاد چین طی سال جاری و علی رغم اعمال برخی محدودیت‌های زیست محیطی و مرتبط با آلایندگی در برخی استان‌های چین افزایش یابد.
در معاملات امروز قیمت سنگ آهن در بازار سنگاپور 1.7 درصد رشد کرده و به 175.2 دلار در هر تن رسیده است. در دالیان چین هم قیمت سنگ آهن 1.3 درصد رشد کرد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#