کاهش چشم‌گیر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه -شنبه ۱۱ اردیبهشت

شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰-۱۵:۳۳
#

کشتی‌آرای با بیان اینکه سیرنزولی بازار طلا موجب شده تا قیمت‌های طلا و سکه به نرخ‌هایی برسد که در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است، گفت: حباب سکه 200 هزار تومان شده است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در تشریح وضعیت این بازار، اظهار داشت: قیمت طلایی جهانی در روز جمعه با  11 دلار کاهش نسبت به 5 شنبه همراه شده است؛ ضمن اینکه قیمت دلار  نیز کاهش یافته و همین امر باعث شده باوجود تعطیلی بازارهای اصلی و واحدهای صنفی، قیمت طلا و سکه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه داد و ستدها در بازار طلا و سکه کاهش یافته است،‌ تصریح کرد: اُفت چشم‌گیری در بخش تقاضای بازار داریم و همین امر در کنار کاهش نرخ ارز  و طلای جهانی، باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه قیمت‌هایی که امروز در بخش طلا و سکه داشتیم، در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است؛ گفت: امروز قیمت هر انس طلای جهانی 1770 دلار، سکه  طرح قدیم 9 میلیون و 600 هزار تومان، سکه طرح جدید 9 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه بهارآزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع بهارآزادی 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت هر مثقال طلا 4 میلیون و 180 هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار  965 هزار تومان است، از حباب 200 هزار تومانی سکه تمام خبر داد و گفت: سایر سکه ها نیز همچنان دارای حباب هستند ولی حباب آنها نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.

کشتی آرای درباره اینکه وضعیت قیمت طلا و سکه در روزهای آینده چطور خواهد بود و آیا باز شدن بازارها در هفته‌های آتی تاثیری در فرایند بازار خواهد داشت؟ افزود:  بستگی به نرخ دلار داخل و قیمت اونس جهانی دارد ولی با نزدیک شدن به عید فطر امکان افزایش تقاضا برای خرید سکه وجود دارد و ممکن است باعث افزایش حباب سکه شود ولی اصل قیمت طلا احتمال افزایش ندارد.

وی در خصوص اینکه قیمت طلا تا چه نرخی کاهش خواهد داشت؟ تصریح کرد: بستگی به نرخ دلار دارد، هر گفتمانی در وین به نتیجه برسد بلافاصله تاثیرش را روی قیمت طلا  و سکه می گذارد.

به گزارش لایودیتا نرخ فروش اسکناس دلار در صرافی های مجازتهران امروز با 330 تومان کاهش به رقم 22 هزار و 908 تومان رسیده است. نرخ فروش دلار در بازار آزاد نیز تا این لحظه به مرز ۲۳ هزار و ۱۰۰ افت کرده است.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#