ارزش یوان چین در برابر دلار به بالاترین رقم طی 3 سال گذشته رسید

سه شنبه ، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰-۱۱:۵۰
#

ضعف دلار، روند ورود سرمایه به چین و مازاد تجاری بالای این کشور باعث شده ارزش یوان به بالاترین رقم در برابر دلار طی سه سال گذشته برسد.

 ارزش یوان چین به بالاترین رقم در برابر دلار طی سه سال گذشته رسیده است، این افزایش به‌دنبال رشد ضعیف اشتغال در آمریکا و تأثیر منفی آن بر دلار و همچنین بهبود قدرتمند چین از بحران کرونا صورت گرفته است.

 ارزش یوان 0.3 درصد در روز دوشنبه افزایش یافته و به 6.4114 در برابر دلار رسیده است، این بدان معناست که ارز چین تمام افتی را که طی یک سال گذشته داشته جبران کرده و به قدرتمندترین وضعیت از ژوئن 2018 در برابر دلار رسیده است. ارزش یوان در برابر سایر ارزهای برتر دنیا هم بالا رفته است.

 اطلاعات ناامیدکننده در مورد وضعیت اشتغال در آمریکا باعث افزایش ارزش یوان بوده است. 266 هزار شغل در آوریل در آمریکا ایجاد شده که تنها یک‌چهارم رقمی است که تحلیلگران انتظار داشتند، بنابراین نگرانی در مورد سرعت رشد اقتصادی در آمریکا افزایش یافته و بر ارزش دلار تأثیر منفی گذاشته است. ارزش دلار در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسید.

 علاوه بر ضعف دلار، روند ورود سرمایه به چین و مازاد تجاری بالای این کشور از عوامل قدرت گرفتن یوان بوده است.

 البته تحلیلگران عقیده دارند بانک مرکزی چین تلاش می‌کند با مداخله غیرمستقیم روند افزایش ارزش یوان را آهسته کند. اگر ارزش یوان به‌سرعت افزایش یابد، بر رقابت‌پذیری صادرات چین تأثیر می‌گذارد.

 روند سریع بهبود اقتصاد چین از بحران کرونا، بر جذابیت ارز این کشور افزوده است. آخرین اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد تجارت خارجی چین 28.5 درصد در 4 ماه اول 2021 در مقایسه با سال قبل افزایش یافته و اقتصاد این کشور 18.3 درصد در سه‌ماهه اول رشد داشته است.

تسنیم


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#