افزایش ارزش دلار در برابر یورو و پوند/ نرخ بهره در اروپا پایین‌تر می‌ماند

شنبه ، ۲۲ خرداد ۱۴۰۰-۱۹:۲۴
#

به گزارش رویترز، در معاملات شب گذشته ارزش یورو و پوند انگلیس در برابر دلار کاهش یافت و دلیل این مسئله این بود که سرمایه‌گذاران بر این باورند که نرخ بهره در اروپا و انگلیس برای مدت زمان بیشتری پایین باقی خواهد ماند.
روز گذشته، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره یورو را در محدوده 0% حفظ کرد، لکن انتظار خود از رشد اقتصادی اروپا را افزایش داد!
از طرف دیگر بازار منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده و تصمیم‌گیری درباره اجرای سیاست‌های پولی در این کشور است. بر همین اساس شاخص ارزش دلار بهترین عملکرد را از اوایل ماه می تاکنون در معاملات شب گذشته به ثبت رساند و 0.57 درصد رشد کرد. از آن طرف، ارزش یورو 0.63 درصد کاهش یافت و به 1.2099 دلار رسید. در واقع یورو بدترین عملکرد هفتگی خود از ماه آوریل تاکنون را به ثبت رسانده است.
کارل اسکاموتا، کارشناس ارشد بازار در موسسه کمبریج گلوبال تورنتو، در این باره می‌گوید: سیاست‌گذاران بانک مرکزی اتحادیه اروپا نشان دادند که در کشورهای عضو این اتحادیه، اشتیاق خیلی پایین‌تر از آن میزانی است که برای بالا بردن نرخ بهره نیاز است.
وی ادامه داد: این مسئله باعث شده تا روند رشد اخیر قیمت یورو متوقف شود و حتی شاهد ارزش آن باشیم.
پوند انگلیس هم در برابر یورو 0.54 درصد افت ارزش داشت و 1.4098 دلار معامله شد. دلیل کاهش ارزش پوند هم نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به رشد کمتر از انتظار اقتصاد انگلیس به خاطر تداوم روند شیوع ویروس کرونا در این کشور است.
فارس


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#