آمار اشتغال چین به سطح قبل از کرونا بازگشت

دوشنبه ، ۴ مرداد ۱۴۰۰-۱۴:۳۰
#

وضعیت اشتغال در چین در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) به لطف احیای اقتصاد این کشور و اجرای سیاست های حمایتی و همچنین بازار داغ استخدام های آنلاین و آفلاین، به طور کلی پایدار بوده و به سطح قبل از همه گیری برگشته است. «جانگ یینگ» از مقامات وزارت تامین اجتماعی و منابع انسانی چین اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، مجموعا ۶.۹۸ میلیون شغل شهری جدید ایجاد شده است که معادل تحقق ۶۳.۵ درصد از هدف اشتغال زایی سالانه در این کشور است.

او گفت: این آمار نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰، رشدی ۱.۳۴ درصدی را پشت سر گذاشته است.

بر این اساس، همزمان با شدت گرفتن فعالیت های تجاری در چین، شرکت ها نیز بیش از قبل نیرو استخدام می کنند.

«شیائو سای فِنگ» رئیس بازاریابی یک شرکت مدیریت کترینگ در استان «هو نان» چین به شینهوا می گوید: در نیمه اول امسال، صنعت کترینگ توانست در شرایط همه گیری رشد داشته باشد. ما در نیمه دوم سال ۷ الی ۸ رستوران را افتتاح خواهیم کرد و مقیاس استخدامی ها و جذب نیروی ما نیز در حال گسترش است.

در یک شرکت تجهیزات خنک سازی در «فوئو شان» واقع در استان «گوانگ ‌دونگ» چین، به دنبال رونق سفارشات صادراتی در سال جاری میلادی، نیاز به کارمندان بیشتر شده است؛ «وو چنگ پینگ» رئیس اتحادیه کارگری این شرکت گفته است جهت استخدام بیشتر نیرو در پایان ژوئیه به مناطق استان همجوار «گوئی جو» می رود.

داده های رسمی نشان می دهد که نرخ بیکاری بررسی شده شهری چین از ۵.۵ درصد برآورد شده در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ به ۵ درصد در ژوئن رسیده و ۰.۷ درصد از آمار ثبت شده در ژوئن سال گذشته (۲۰۲۰) کمتر شده و تقریبا به سطح مشابه قبل از همه گیری کرونا در ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است.

مقامات چین با این هدف که جویندگان کار بیشتری بتوانند به فرصت های شغلی دسترسی داشته باشند، کازارهای ویژه استخدام آنلاین راه اندازی کرده اند. این در حالی است که آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی چین در سال ۲۰۲۱ میلادی رکورد زده و معادل ۹.۰۹ میلیون نفر برآورد شده است.

«جانگ یینگ» از مقامات وزارت تامین اجتماعی و منابع انسانی چین تاکید کرده است که این کشور با نگاه به آینده، به حمایت خود از گسترش فرصت های شغلی از طریق پشتیبانی از نوآوری و شرکت های نوپا و تقویت حمایت های شغلی از گروه های کلیدی از جمله فارغ التحصیلان ادامه خواهد داد و در عین حال به بهبود روند ارائه خدمات شغلی جهت تضمین عملکرد صحیح استخدام های آنلاین و برگزاری منظم نمایشگاه های آفلاین شغلی کمک خواهد کرد.

ایرنا


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#