تقاضا برای پالایش نفتخام تا سال 2050 نصف می‌شود

سه شنبه ، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰-۱۹:۱۷
#

مؤسسه ریستاد انرژی Rystad Energy در گزارشی پیش بینی کرد که حرکت جهانی به سمت برقی کردن حمل و نقل جاده‌ای به منظور کاهش انتشار کربن ممکن است باعث شود تقاضای جهانی برای پالایش نفت تا سال 2050 به نصف کاهش یابد.

به گزارش رویترز، مؤسسه مشاوره‌ای ریستاد انرژی Rystad Energy در گزارشی پیش بینی کرد که حرکت جهانی به سمت برقی کردن حمل و نقل جاده‌ای به منظور کاهش انتشار کربن ممکن است باعث شود تقاضای جهانی برای پالایش نفت تا سال 2050 به نصف کاهش یابد.

موکش ساهدف، معاون ارشد و رئیس بخش پایین دست در مؤسسه ریستاد انرژی گفت: این طور که پیش می‌رویم، در آینده تا سال 2050 به جایی می‌رسیم که حدود 90 درصد (وسایل نقلیه) برقی خواهند بود.

وی در ادامه تأکید کرد که وسایل نقلیه الکتریکی مصرف جهانی بنزین و گازوئیل را کاهش می‌دهد، اما تقاضا برای سایر فرآورده‌های نفتی پالایش شده در بخش‌های هوانوردی، دریانوردی و پتروشیمی به دلیل شهرنشینی ممکن است بالا باقی بماند که بخش پالایش را به چالش می‌کشد.

این مقام مؤسسه ریستاد انرژی در ادامه گفت: چگونه می‌توانیم این تقاضاها را با کاهش 50 درصدی ظرفیت پالایش، پاسخ دهیم؟ من فکر می‌کنم این نشانه بزرگی است که ما احتمالاً کمبودهای زیادی در بخش‌هایی که برای آنان تقاضا وجود دارد، داشته باشیم.

وی افزود: این امر منجر به توجیه‌پذیر شدن دارایی‌های پایین دستی در کل زنجیره تامین می‌شود.

وی گفت: به عنوان مثال، واحد‌های کک‌سازی در پالایشگاه‌ها که برای تولید بنزین و گازوئیل استفاده می‌شوند، باید تولید خود را تغییر دهند تا کک نفتی بیشتری برای گرافیت در باتری تولید کنند. پالایش نفت خام به طور مستقیم در پتروشیمی‌ها یک روند دیگر است.

با این وجود، این شرکت پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در کوتاه مدت افزایش می‌یابد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#