تعطیلی کارخانه‌های چین درپی کمبود برق و خاموشی‌های گسترده

دوشنبه ، ۵ مهر ۱۴۰۰-۲۲:۴۷
#

به گزارش رویترز، افزایش بحران کمبود برق در چین تولید بسیاری از کارخانه‌ها از جمله شرکت‌های تامین کننده اپل و تسلا را متوقف کرده و موجب خاموشی‌های گسترده شده است.

این در حالی است که برخی از مغازه‌ها در شمال شرق این کشور با نور شمع به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با افزایش خسارت‌های ناشی از کمبود برق، مراکز تجاری تعطیل شده اند.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که از هفته گذشته در بسیاری از مناطق شمال شرق این کشور در ساعات اوج مصرف «جیره‌بندی برق» اجرا شده است. به گفته ساکنان برخی شهرها از جمله چانگچون، خاموشی‌ها زودتر از زمان اعلام شده اتفاق می‌افتد و بیشتر به طول می‌انجامد.

شرکت توزیع برق دولتی چین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که از توزیع برق اولیه اطمینان حاصل خواهد کرد و از خاموشی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، کمبود برق در چین، ناشی از محدودیت عرضه زغال سنگ و تشدید استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای است که به تولید در صنایع مختلف آسیب رسانده و چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

این خاموشی‌ها برای خانه‌ها و مشترکین غیرصنعتی در حالی رخ می‌دهد که دمای هوا در شمالی‌ترین شهرهای چین در نیمه شب به صفر نزدیک می‌شود.

اداره ملی انرژی چین (NEA) به شرکت‌های زغال سنگ و گاز طبیعی اعلام کرده است که از کافی بودن منابع انرژی برای گرم نگه داشتن خانه‌ها در فصل زمستان اطمینان حاصل کنند.

استان لیائونینگ اعلام کرد تولید برق از ماه ژوئیه به طور قابل توجهی کاهش یافته است و شکاف عرضه در هفته گذشته به «سطح شدید» افزایش یافته است. هفته گذشته قطع برق برای شرکت‌های صنعتی به مناطق مسکونی گسترش یافت.

مقامات شهر هولودائو به ساکنان این شهر هشدار دادند که از وسایل الکترونیکی پر مصرف مانند آبگرمکن و مایکروویو در زمان اوج مصرف استفاده نکنند. یکی از ساکنان شهر هاربین در استان هیلونگ جیانگ به رویترز گفت که بسیاری از مراکز خرید ساعت 4 بعد از ظهر زودتر از حد معمول تعطیل می‌کنند.

کمبود برق بازارهای سهام چین را در شرایطی متلاطم می‌کند که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال حاضر علائم کند شدن رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#