افراد فاقد دانش بورسی با سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها از ریسک خود بکاهند

یکشنبه ، ۲۵ مهر ۱۴۰۰-۱۹:۳۰
#

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد تا به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام کنند.

«مجید عشقی» به شیوه درست سرمایه گذاری در بورس برای کسب بازدهی معقول از این بازار اشاره کرد و گفت: خرید سهام نیازمند دانش حرفه‌ای، تجزیه و تحلیل اطلاعات وسیع و پیچیده‌ای بوده و طبیعی است برخی از مردم به دنبال فراگیری چنین دانشی نرفته باشند. 

وی  افزود: بر این اساس نباید میلیون‌ها نفر سهامداران حقیقی را درگیر اصول علمی و پیچیدگی‌های بازار کنیم. به طور کلی کانال های فاقد مجوز موجود در فضای مجازی، سهامداران را به سمت خرید سهم های خاصی هدایت می‌کنند که به نفع مردم نیست و منجر به آن شده تا بسیاری از افرادِ دنباله روی این گروه ها متحمل زیان شوند. 

 عشقی اظهار کرد: در کنار سیاست‌های فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی که در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته است، سریع‌ترین راهکار حل این مشکل و جلوگیری از ضرور و زیان های احتمالی، ورود مردم عادی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. روشن

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سازمان بورس بر این صندوق‌ها نظارت دارد و از این پس نیز نظارت‌ها هوشمندانه‌تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نوسان‌های غافلگیرکننده معاملات بورس در سال ۹۹ سبب نگرانی سرمایه‌گذارانی شد که همه سرمایه‌ خود را وارد این بازار کرده بودند، بعد از ایجاد چنین روندی در بازار کارشناسان برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، توصیه‌ای مشترک به سهامداران مبنی برسرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشتند.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#