سیمانی ها درخواست بدهند/ مشکلی برای تامین سوخت نیست

شنبه ، ۶ آذر ۱۴۰۰-۱۱:۴۷
#

در حال حاضر به دلیل افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌ها در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده همچون سیمان آغاز شده تا از افت فشار گاز در شبکه سراسری جلوگیری شود اما آنطور که سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده محدودیتی برای تامین سوخت مایع از سوی وزارت نفت وجود ندارد و کارخانه‌های سیمان می‌توانند حداکثر ظرف دو هفته مخازن سوخت خود را تکمیل کنند.

تامین سوخت مورد نیاز صنایع، جزو وظایف وزارت نفت است اما به دلیل اینکه تامین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد، سوخت‌رسانی به صنایع و نیروگاه‌ها از طریق سوخت مایع انجام می‌شود.

محدود کردن گازرسانی به صنایع ابتدا به صنعت سیمان و پتروشیمی و بعد از آن به صنایع فولاد رسید، اما تامین سوخت مورد نیاز از طریق سوخت جایگزین از سوی وزارت نفت ادامه دارد تا توقف تولیدی در این صنایع اتفاق نیافتد، فاطمه کاهی- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در این رابطه به ایسنا گفت: در صورت قطع گاز، کارخانه‌های سیمان می‌توانند درخواست دریافت سوخت مایع مورد نیاز خود را در سامانه سدف ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی محدودیت برای صنایع ایجاد شده است، اظهار کرد: به صنایع سیمان اخطار قطع گاز داده شده است و برای اینکه آن ها بتوانند سوخت مایع دریافت کنند باید حتما درخواست خود را در سامانه سدف ثبت کنند و به صورت اعتباری شرکت ملی پخش نفت کوره را با قیمت گاز طبیعی در اختیار آن ها قرار می دهد.

وی با بیان اینکه به میزان ظرفیت مخازن سوخت مایع، سوخت در اختیار آن ها قرار می گیرد، گفت: صنایع مخازنی را برای ذخیره سازی سازی سوخت جایگزین در اختیار دارند که به همان میزان سوخت مایع در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین سوخت مایع وجود ندارد، تصریح: صنایع حتما باید درخواست خود را ثبت کنند و بعد از آن سوخت در اختیار آن ها قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، کرامت ویسی- مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز پیش از این گفته بود تسهیلاتی ایجاد شده است تا صنایع بتوانند حتی در صورت تأمین نشدن نقدینگی، سوخت را به‌صورت اعتباری خرید کنند. همچنین صنایع دیگری که امکان استفاده از سوخت دوم را دارند، امکان تأمین آن در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با همان قیمت‌ یارانه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#