سنگ آهن پرچم‌دار افزایش قیمت فلزات صنعتی

چهارشنبه ، ۲۹ دی ۱۴۰۰-۱۶:۰۵
#

سنگ آهن با وعده چین برای استفاده بیشتر از ابزارهای سیاست پولی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد که دورنمای تقاضا برای فلزات خام را روشن‌تر کرد، رکوددار افزایش قیمت در میان فلزات صنعتی شد.

بهای معاملات سنگ آهن در سنگاپور بیش از سه درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۳۰ دلار در هر تن رسید در حالی که فلزات پایه شامل نیکل و مس به روند صعودی که از ابتدای سال میلادی جاری داشتند، ادامه دادند.

چین که بزرگترین خریدار فلزات ارزشمند است، در رکود بازار املاک، استرس مالی و تداوم موجهای شیوع ویروس کرونا فرو رفته است. بانک مرکزی چین هفته جاری در واکنش به این وضعیت، نرخ بهره خود را برای نخستین بار در دو سال گذشته کاهش داد و از آغاز دوره تسهیل سیاست پولی خبر داد.

طبق گزارش مای استیل، دولت محلی تانگشان روز سه شنبه برنامه‌هایی برای محدودیتهای زمستانی اعلام کرد. بر اساس نظرسنجی مای استیل، نرخ استفاده از ظرفیت برای کوره بلند در این شهر با تعطیلی ۱۶ کوره در فاصله ۳۰ ژانویه تا ۲۰ فوریه، از ۷۸ درصد به ۶۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و روی ظرفیت تولید به میزان ۶۰ هزار تن در روز تاثیر می گذارد.

بهای معاملات سنگ آهن در سنگاپور حداکثر ۳.۵ درصد رشد کرد و به ۱۳۱ دلار در هر تن رسید و تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، ۱۳۰ دلار و ۷۵ سنت معامله شد در حالی که قیمتها در دالیان ۳.۵ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیکل در بحبوحه کمبود عرضه، نزدیک به بالاترین حد یک دهه اخیر معامله می شود در حالی که قلع در بازار فلزات لندن رکورد بالای جدید را ثبت کرد. نیکل حداکثر ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۲ هزار و۳۸۵ دلار در هر تن رسید در حالی که قیمت مس ۰.۵ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#