فتح کانال جدید توسط شاخص بورس تهران

سه شنبه ، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱-۱۳:۴۴
#

امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۱.۴۱۱ واحدی عدد ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۹.۷۳۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۳۹ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۳۴.۵۴ افزایش، عدد ۳ میلیون و ۳۷ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۹۲۲ هزار و ۶۶۲ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۶۹و احد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۶۸۹و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز "پارس با ۷.۱۷۱ واحد،:کگل" با ۳.۶۷۱ واحد و "فولاد" با ۳.۳۱۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "شپنا" با ۳۸۲ واحد، "خودرو" با ۲۸۸ واحد و "شبندر" با ۲۷۰ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران در روز آلوده پایتخت علی رغم تعطیلی ادارات و مدارس اما فعال بود و بی سروصدا توانست شاخص کل خود را پس از درجا زدن در میانه کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، از مقاومت جدید یک میلیون و ۶۰۰ حضور واحدی عبور دهد. هرچند که در نیم ساعت پایانی معاملات امروز و با لمس کردن رفتارحقوقی ها، اندکی از حضور خریداران کاسته و اصلاح موقت نماگرهای بورسی برای تعیین تکلیف ماندن یا نماندن نماگر بازار سهام در کانال مقاومتی جدید احساس شد.

این موضوع بستگی زیادی به حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام و ورود و خروج نقدینگی حقیقی هایی خواهد داشت که اگرچه به دورنمای بازار امیدوارتر شده اند اما ترجیح می‌دهند همسو با رفتار حقوقی‌ها و وضعیت سیاست‌های کلان اقتصادی کشور گام‌های محتاطانه بردارند.

در بازار امروز گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها همچنان پیشرو بودند و همچنان می‌خواهند تا قبل از فرارسیدن فصل تابستان و خاموشی‌های ناگزیر احتمالی در صنعت؛ بازدهی جامانده از رشد اخیر بازار را تا حدی برای سهامداران خود جبران کنند.

به نظر می‌رسد بازار سهام فردا روند معاملات متعادل خود را در روندی اصلاحی و توأم با تحرک معامله گران برای اصلاح سبد و یا شناسایی بازدهی‌های بدست آمده دنبال کند. بویژه آنکه از هفته بعد بازار سهام به روزهای پر تردد فصل مجامع نیز وارد خواهد شد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#