صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا 1 میلیون بشکه در روز کاهش یافت

دوشنبه ، ۶ تیر ۱۴۰۱-۲۳:۳۵
#

مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکت در گزارشی اعلام کرد که صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا بیش از یک میلیون بشکه در روز تا اواسط ماه ژوئن کاهش یافته است.

مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکتIHS Markit  در گزارشی اعلام کرد که صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا بیش از یک میلیون بشکه در روز تا اواسط ماه ژوئن کاهش یافته است.

در ماه فوریه، صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه کمی کمتر از 3 میلیون بشکه در روز بود و در ماه ژوئن به 1.9 میلیون بشکه در روز رسید.

در این گزارش آمده است: ممنوعیت نفت روسیه صادرات فرآورده‌ها را کاهش داده اما هنوز صادرات نفت خام (این کشور) را کاهش نداده است.

بر اساس محاسبات این شرکت مشاوره‌ای، در مدت مشابه، صادرات نفت روسیه از طریق دریا از 3 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه به حدود 3.6 میلیون بشکه در روز در ژوئن افزایش یافت و صادرات به اروپا از 1.9 میلیون بشکه در روز در ژانویه به کمتر از 1.5 میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش یافت.

صادرات نفت روسیه به چین نیز از حدود 0.5 میلیون بشکه در روز به حدود 0.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

مؤسسه آی‌اچ‌اس همچنین اعلام کرد که صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه به اروپا از 2 میلیون بشکه در روز در ژانویه به 1.2 میلیون بشکه در روز تا ژوئن کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند که تحریم اتحادیه اروپا علیه بخش نفتی روسیه، صادرات نفت این کشور را تا اوایل سال 2023 حدود 2.7 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

این مؤسسه در ادامه تأکید کرد اگرچه مقداری از نفت روسیه به کشورهای دیگر هدایت خواهد شد، انتظار می‌رود تولید نفت این کشور کاهش یابد و به حدود 9 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 11 میلیون بشکه در روز برسد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#