توافق اوپک پلاس بر سر افزایش 648 هزار بشکه ای عرضه روزانه نفت

جمعه ، ۱۰ تیر ۱۴۰۱-۱۷:۰۳
#

عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس بر سر افزایش 648 هزار بشکه‌ای عرضه روزانه نفت در ماه اوت به توافق رسیدند.

بر اساس تصمیم امروز نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف در ماه اوت 648 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

در عین حال کارشناسان معتقدند این تصمیم تاثیری در کمک به افزایش عرضه واقعی نفت در بازار ندارد  چرا که اعضای اوپک پلاس هم اکنون با نهایت ظرفیت خود اقدام به تولید نفت می کنند و یا این که انگیزه ای برای افزایش تولید که می تواند قیمت ها را پایین بیاورد ندارند.

ائتلاف اوپک پلاس در نوزدهمین نشست خود در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه 5 میلیون و 800 هزار بشکه در روز پایان بخشند. این تصمیم از ماه اوت 2021 اجرایی شده است.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-19، تولید خود را از ماه مه سال 2020، 9 میلیون و 700 هزار بشکه در روز معادل حدود 10 درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند سی‌ویکمین نشست ائتلاف اوپک پلاس  سوم اوت (12 مردادماه) برگزار شود.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#