دلار جهانی از رکورد ۲۰ ساله فاصله گرفت

چهارشنبه ، ۵ مرداد ۱۴۰۱-۲۰:۰۸
#

در روز چهارشنبه و در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که در آن بانک مرکزی انتظار می‌رود برای مهار تورم فزاینده، نرخ‌ها را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد، دلار از بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر فاصله گرفت.

به از بیزنس، امروز تلاطم در بازارهای ارز بسیار کم بود زیرا معامله‌گران منتظر اعلام نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بازارهای پول پیش‌بینی‌ کردند که فدرال رزرو نرخ‌ها را ۷۵ واحد پایه (bps) افزایش می‌دهد و احتمال افزایش ۱۰۰ واحدی نیز وجود دارد. معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال نرخ را به ۳.۴ درصد برساند تا به بازگشت تورم به هدف کمک کند.

پیش‌بینی روی افزایش‌های بیش از حد نرخ‌ها باعث شد تا در اوایل این ماه شاخص دلار به بالاترین سطح خود تقریبا طی ۲۰ سال گذشته و رقم ۱۰۹.۲۹ برسد و در حال حاضر ۲.۳ درصد در ماه جولای افزایش یافته است.

یورو ۰.۳ درصد بالاتر رفت و به ۱.۰۱۴۴ دلار رسید اما نتوانست بخش عمده‌ای از افت ۱.۰ درصدی روز سه‌شنبه را جبران کند که بزرگترین سقوط آن در بیش از دو هفته گذشته پس از تشدید نگرانی‌ها از رکود اقتصادی اروپا با کاهش بیشتر عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک است.

کالین آشر، اقتصاددان ارشد در میزوهو در یادداشتی گفت: ما انتظار داریم که یورو در حالی که قیمت بنزین در این حد بالا باقی بماند با مشکل روبرو شود.

در همین حال، دلار استرالیا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۰.۶۹۲۶ دلار رسید، حتی در حالی که تورم اصلی سالانه به ۴.۹ درصد در ژوئن رسید که بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی استرالیا بود.

معامله‌گران اکنون با احتمال ۸۶ درصدی افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا در هفته آینده و ۱۴ درصد از افزایش متوسط ‌۲۵ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند.

دلار در ۱۳۷ ین ثابت و در برابر فرانک سوئیس در ۰.۹۶۲۸ بود. در ارزهای رمزنگاری شده، بیت‌کوین در ۲۱هزار و ۴۱۰ دلار ثابت بود.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#