آمریکا بانک‌های متصل به سیستم پرداخت روسیه را هدف قرار می‌دهد

یکشنبه ، ۲۷ شهریور ۱۴۰۱-۱۰:۰۲
#

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه خارج از روسیه را که از سیستم پرداخت این کشور استفاده می‌کند تحریم کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه، مؤسسات مالی و بانک‌هایی که قراردادهای جدید یا تمدید شده‌ای با سیستم کارت پرداخت ملی روسیه (NSPK) منعقد می کنند، "در خطر حمایت از تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم های ایالات متحده از طریق استفاده گسترده از سیستم پرداخت ملی MIR در خارج از قلمرو فدراسیون روسیه هستند."

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین از تحریم ولادیمیر کوملو، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سیستم کارت پرداخت ملی روسیه خبر داد.

پیش از این، ایالات متحده تهدید کرده بود که بانک های خارجی به ویژه موسسات مالی ترکیه را به دلیل همکاری با سیستم میر تحریم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، زمانی که ایالات متحده روسیه را در سال 2014 تحریم کرد، این کشور شروع به ایجاد سیستم پرداخت ملی خود کرد. در آن زمان، مشتریان چندین بانک روسی به دلیل محدودیت‌ها به طور موقت قادر به استفاده از ویزا و مسترکارت نبودند.

از زمان معرفی سیستم پرداخت جدید، بانک های روسیه بیش از 129 میلیون کارت میر صادر کرده اند.

این کارت‌ها در حال حاضر در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و آبخاز پذیرفته می شوند.

انتهای پیام/


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#