سقف تاریخی قیمت سکه شکست

چهارشنبه ، ۲ آذر ۱۴۰۱-۰۰:۰۰
#

اقتصادنیوز نوشت : سکه بازان امروز توانستند سقف تاریخی قیمت سکه را بشکنند. قیمت سکه امروز از نیمه کانال ۱۶ میلیون تومان عبور کرد و تا سطح ۱۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بالا رفت.

بازار ارز در چند روز گذشته شاهد فشار عرضه از سوی نهاد بازارساز بوده است. قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران یک کانال عقب نشینی کرد و بر روی یک مرز حساس قرار گرفت.

عقب نشینی نرخ دلار امروز در حالی است که در بازارهای مجاور ایران اسکناس آمریکایی رشد را تجربه کرد. عده ای از معامله گران با اشاره به نوسان محدود نرخ حواله درهم در بازار امروز می گفتند که درهم پشت دلار را خالی کرده است.

افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

اگرچه قیمت دلار در بازار آزاد امروز دنده معکوس زد اما نرخ ارز در اولین روز آذر ۱۴۰۱در بازار رسمی مانند روزهای گذشته رشد کرد. صرافی ملی که تابلو صرافی ها را دنبال می کند امروز شاهد افزایش قیمت دلار و یورو بود.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۵۴۶ تومان(سی هزار و پانصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۸۵۳ تومان (سی هزار و هشتصد و پنجاه و سه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت یورو دیروز در کانال ۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد اما امروز وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد.

قیمت خرید یورو امروز ۳۱ هزار و ۲۴۳ تومان(سی و یک هزار و دویست وچهل و سه تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱ هزار و ۵۵۷ تومان (سی و یک هزارو پانصد و پنجاه و هفت تومان) است.

رشد قیمت دلار توافقی و متشکل

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز بالا رفت. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده روز گذشته در محدوده ۳۱ هزار و ۳۶۴ تومان بسته شد و در بازار امروز در زمان نوشتن این گزارش ۳۷۱ هزار و ۷۵۰ تومان بود. در واقع قیمت دلار متشکل امروز نسبت به دیروز ۳۸۶ تومان رشد را نشان می دهد . نرخ دلار توافقی هم ظهر در مقایسه با قیمت بسته شده روز گذشته در حدود ۲۰۰ تومان بالاتر معامله شد. قیمت دلار توافقی امروز ۳۳ هزار و ۵۷۲ تومان بود.

قیمت طلا صعود کرد

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۷۴۶ دلار معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ۱۰ دلار بالاتر بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز با ۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز دوشنبه ۳ هزار و ۲۰۰ تومان رشد را نشان می دهد .

شکست سقف تاریخی قیمت سکه

سکه بازان هم امروز توانستند سقف تاریخی قیمت سکه را بشکنند. قیمت سکه امروز از نیمه کانال ۱۶ میلیون تومان عبور کرد و تا سطح ۱۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بالا رفت. به عبارت دیگر فلز گران بهای داخلی در بازار امروز تقریبا ۲۰۰ هزار تومان گران تر از نرخ بسته شده روز گذشته معامله شد.

برخی از فعالان بازار پیش از این بارها گفته بودند سکه در صورتی که از سطح ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند، ممکن است با ورود سطح جدیدی از خریداران رو به رو شود.

بخشی از فعالان عنوان می کنند که سطح عرضه فیزیکی در بازار فلز گران بهای داخلی بالا نیست و همین موضوع شده است که قیمت سکه در مسیر افزایشی قرار بگیرد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#