قراردادهای جدید ونزوئلا برای افزایش تولید نفت

چهارشنبه ، ۹ آذر ۱۴۰۱-۱۲:۱۳
#

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد کشورش به زودی قراردادهای جدیدی را برای تقویت جوینت ونچرهای نفتی بین شرکت دولتی PDVSA و شرکتهای انرژی خصوصی امضا خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا شنبه هفته جاری به شورون که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در آمریکاست، اجازه داد فعالیت در جوینت ونچرهای ونزوئلایی خود را توسعه دهد. این اجازه به ونزوئلا کمک خواهد کرد پس از چهار سال از آغاز تحریم‌های آمریکا، تولید و صادرات نفت را افزایش دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است در صورت پیشرفت مذاکرات سیاسی میان دولت ونزوئلا و مخالفانش، تحریم‌ها علیه کاراکاس، ممکن است باز هم تسهیل شود.

طارق العسیمی، وزیر نفت ونزوئلا، پس از دیدار با خاویر لا روزا، مدیر ارشد شورون در ونزوئلا، خبر امضای قراردادهای جدید را در توییتر اعلام کرد. واشنگتن اوایل امسال به شورون اجازه داد با مقامات ونزوئلایی از جمله مقامات تحت تحریم نظیر العسیمی، گفت و گو کند.

شورون در بیانیه ای اعلام کرد: دیدار با مقامات مجاز شرکت نفتی دولتی PDVSA و نمایندگان دولت در ارتباط با فعالیتهای این شرکت در ونزوئلا، یک رویه معمول است. شورون در چهار جوینت ونچر نفتی که در ونزوئلا  با شرکت PDVSA دارد، یک شریک کوچک است. این جوینت ونچرها امسال بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده اند. مجوزهای جدید به شورون اجازه می دهند نفت از پروژه های خود به آمریکا صادر کند.

شرکای دیگر شرکت PDVSA در بیش از ۴۰ جوینت ونچر، از آمریکا درخواست کرده‌اند اجازه دهد تولید و صادرات را احیا کرده و تجهیزات و میادین نفتی را تعمیر کنند. بعضی از این شرکتها در سالهای اخیر، دست خالی ونزوئلا را ترک کرده اند.

به گفته دو منبع آگاه، این قراردادها با شورون امضا خواهند شد و احتمالا شرکتهای نفت و گاز دیگر هم برای افزایش تولید، تشویق خواهند شد. پس از این که اسناد امضا شدند، شرکتهایی شامل شورون که به عنوان خریدار نفت ونزوئلا عمل می کنند، می توانند به فهرست مشتریان PDVSA اضافه شوند تا محموله های نفت قابل صادرات دریافت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کردند شورون قصد دارند از دسامبر، محموله های نفت ونزوئلا را دریافت کند اما کاراکاس ممکن است به اندازه این شرکت مشتاق نباشد زیرا مجوز جدید  آمریکا، پرداخت مالیات و حق امتیاز به ونزوئلا را محدود می کند.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#