جهش ۲۰ دلاری انس طلا به کانال ۱۸۰۰

جمعه ، ۱۱ آذر ۱۴۰۱-۱۱:۳۸
#

 قیمت طلا در روز جمعه با عبور از ۱۸۰۰ دلار به بالاترین رقم طی سه ماه گذشته رسید. به نظر می‌رسد بازارها قبل‌از انتشار اطلاعات مربوط به اشتغال آمریکا که می‌تواند آینده سیاست پولی آن را تعیین کند محتاطانه عمل می‌کنند.

 احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آینده باعث شده بازار فلزات طی هفته جاری بهبود یابد و فلزات گرانبها از جمله طلا که شدیداً از افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی آسیب‌دیده‌اند، بیشترین سود را از این اتفاق خواهند برد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.28 درصد کاهش به 1798 دلار و 9 سنت رسید، اما همچنان نزدیک به بالاترین رقم طی 3 ماه گذشته باقی‌مانده است.

 تمام توجه بازار در حال حاضر به اطلاعات نرخ اشتغال در بخش غیرکشاورزی آمریکا متمرکز شده که قرار است در ساعات آینده منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود بازار کار آمریکا کمی در ماه نوامبر آرام شده باشد. اما هرگونه نشانه‌ای از افزایش غیرمنتظره نرخ اشتغال در این کشور انگیزه‌ کافی به بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سناریوی افزایش شدید نرخ بهره را می‌دهد که تأثیرات منفی بر بازارها خواهد گذاشت.

 دورنمای کاهش میزان افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث آرام شدن بازارهایی شده که از این اتفاق در سال جاری میلادی آسیب‌دیده‌اند. عملکرد پلاتین و نقره در مقایسه با طلا در این هفته بهتر بوده و هر دوی آنها بیش‌از 6 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

 در میان فلزات صنعتی، قیمت مس امروز کاهش یافت. اما افزایش امید به آرام شدن محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان این فلز، هفته مثبتی را برای آن رقم خواهد زد.

 قیمت نقره امروز با 0.09 درصد کاهش به 22 دلار و 82 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش 1040 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

 


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#