شروط انتخاب بروکر برای ایرانیان در بازار جهانی فارکس

پنجشنبه ، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱-۲۳:۰۸
#

انتخاب بهترین بروکر فارکس یکی از شروط لازم برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق در بازار جهانی فارکس است. بروکر یا کارگزاری در نقش واسط، معامله‌گران را به بازار بزرگ فارکس که محلی برای تبادل ارزهای خارجی با یکدیگر است، متصل می‌کند. اگر بروکری که در آن ثبت نام می‌کنید معتبر نباشد، ممکن است در معاملات خود دچار مشکل شده و یا حتی در صورت ورشکستگی یا کلاهبرداری بروکر، سرمایه خود را از دست بدهید. بنابراین انتخاب یک بروکر معتبر برای سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است.

برخی از بروکرها به دلیل مشکلات تحریم، به ایرانیان اجازه ثبت نام نمی‌دهند اما هنوز هم بروکرهای معتبری وجود دارند که به ایرانیان خدمات می‌دهند. به دلیل اهمیت این موضوع، ابتدا مهمترین شروط انتخاب بروکر فارکس را بررسی کرده و پس از آن، چند بروکر معتبر را به شما معرفی می‌کنیم.

بررسی مهمترین ویژگی‌های یک بروکر

از مهمترین شروط انتخاب بروکر می‌توان به داشتن رگوله معتبر، بیمه سرمایه، سرعت انجام سفارشات، خدمات واریز و برداشت وجه متناسب با ایرانیان، پشتیبانی فارسی و ... اشاره کرد.

امنیت

اولین و مهمترین ویژگی یک بروکر امنیت و اعتبار است. بنابراین برای انتخاب بروکر فارکس باید در وهله اول رگوله یا مجوز آن را بررسی کنید. رگوله، مجوزی است که توسط سازمان‌های ناظر در فارکس به بروکرها داده می‌شود و می‌توان درجه اعتبار آنها را به سه دسته بالا، متوسط و پایین تقسیم کرد. اگر رگوله بروکر مورد نظر شما درجه اعتبار بالا یا متوسطی داشته باشد می‌توان آن را برای فعالیت در بازار جفت‌ارزهای خارجی انتخاب کرد. برای مثال درجه اعتبار رگولاتور FCA بالا و درجه اعتبار رگولاتور IFSC متوسط است.

بیمه

اگر بروکر، سرمایه معامله‌گران را نسبت به مشکلاتی مثل ورشکستگی بروکر بیمه کند، افراد با اطمینان بیشتری در آن ثبت نام خواهند کرد. بنابراین به هنگام انتخاب بروکر به بیمه مسئولیت بروکر و یا عضویت آن در نهادها و صندوق‌های بیمه‌گر دقت کنید.

سرعت

بعد از اطمینان از امنیت و بیمه سرمایه، نوبت به بررسی سرعت انجام معاملات در بروکر می‌رسد. بسیاری از معامله‌گرانی که به شکل کوتاه مدت معامله می‌کنند یا اسکالپر هستند، به سرعتِ بالا برای انجام سفارشات خرید و فروش نیاز دارند. در صورت کُند بودن سرورهای بروکر، چنین معامله‌گرانی با مشکل روبرو خواهند شدند و ممکن است ضرر کنند. برخی بروکرها در وب‌سایت خود میزان دقیق سرعت انجام دستورهای معاملاتی را ذکر می‌کنند. برای این که از سرعت بروکر مطمئن شوید ابتدا باید سرعت اینترنت خود را چک کنید. سپس با باز کردن یک اکانت معاملاتی دمو یا آزمایشی، سرعت انجام معاملات در بروکر را تست کنید.

روش های واریز و برداشت وجه متناسب با ایرانیان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در مشاغل دلاری با آن روبرو هستند نحوه انتقال وجه دلاری است. برای حل این مشکل، برخی بروکرها به جز روشهایی مثل ویزاکارت، مسترکارت و پی پال، امکان واریز و برداشت ریالی به صورت مستقیم و انتقال وجه از طریق ارزهای دیجیتال را ممکن کرده‌اند. بنابراین حتما پیش از ثبت نام در بروکر، روشهای واریز و برداشت آن را بررسی کرده و در صورت وجود روش مورد نظر خود برای واریز و دریافت وجه، در آن بروکر ثبت نام کنید.

پشتیبانی فارسی

پشتیبانی مناسب یکی از مهمترین ویژگی‌های یک بروکر خوب برای ایرانیان است. این پشتیبانی از طریق گفتگوی زنده در وبسایت و یا از طریق اپلیکشین‌های پیام‌رسان، ایمیل و تلفن صورت می‌گیرد. اگر امکان پشتیبانی فارسی در بروکر وجود داشته باشد، برطرف کردن مشکلات احتمالی و درخواست راهنمایی از بروکر با سهولت بیشتری برای ایرانیان همراه خواهد بود.

کارمزد

یک بروکر مناسب، باید میزان کارمزد معقولی داشته باشد. البته برخی از معامله‌گران تنها از بروکرهایی استفاده می‌کنند که کمترین کارمزد ممکن را از کاربران دریافت می‌کنند. با این وجود باید مقدار کارمزد را در مقایسه با سایر خدمات بروکر سنجید. بنابراین کارمزد کم یا زیاد لزوما نمی‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بروکر باشد.

بروکرها برای دریافت کارمزد معاملات، از سه روش زیر استفاده می‌کنند:

  • سوآپ (بهره شبانه)
  • اسپرد
  • کمیسیون

در برخی از حسابهای معاملاتی تنها از اسپرد استفاده می‌شود. در برخی دیگر، تنها از کمیسیون استفاده می‌شود. بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند در بروکری ثبت نام کنند که حساب اسلامی داشته باشد. بنابراین به هنگام انتخاب بروکر فارکس باید به دنبال حسابهای بدون بهره شبانه که همان حسابهای اسلامی هستند، باشید.

تنوع حساب های معاملاتی

تنوع در اکانت‌ها یا حساب های معاملاتی، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که برای برخی از معامله‌گران حائز اهمیت است. وجود حسابهای متنوع باعث می‌شود تا هر کس متناسب با شرایط معاملاتی و میزان سرمایه اولیه خود در بروکر ثبت نام کند. برای مثال، بسیاری از مبتدیان فعالیت در فارکس را با سرمایه پایین شروع می‌کنند. به همین دلیل برخی از بروکرها با ارائه حسابهای میکرو، به این معامله‌گران اجازه می‌دهند تا با واریز حداقل 1 دلار کار خرید و فروش جفت ارزها در فارکس را شروع کنند.

معرفی بروکرهای معتبر فارکس برای ایرانیان

بروکرهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، جز بروکرهای معتبری هستند که به ایرانیان خدمات می‌دهند.

بروکر روبو فارکس

تنوع پلتفرم‌های معاملاتی، لوریج بالا، حساب اسلامی، تنوع نمادها، اکانت‌های معاملاتی و ... از مهمترین مزیت‌های بروکر روبو فارکس به حساب می‌آیند.

بروکر

RoboForex

رگوله

IFSC

بیمه مسئولیت

دارد

حداقل شارژ حساب (دلار)

10

پشتیبانی فارسی

دارد (تلگرام)

واریز و برداشت

ریالی و غیره.

تعداد حسابهای معاملاتی

5

بروکر کپیتال اکستند

از مهمترین نقاط قوت بروکر کپیتال اکستند می‌توان به حساب اسلامی، پشتیبانی از زبان فارسی در وب‌سایت، بونوس‌های مختلف، حسابهای پم، تنوع نمادهای معاملاتی و ... اشاره کرد.

بروکر

CapitalXtend

رگوله

SVG

بیمه مسئولیت

دارد

حداقل شارژ حساب (دلار)

100

پشتیبانی فارسی

دارد

واریز و برداشت

ریالی، رمز ارز و غیره.

تعداد حسابهای معاملاتی

4

بروکر آی سی ام

آی سی ام با داشتن ویژگی‌هایی همچون رگولاتوری با درجه اعتبار بالا، بونوس ۱۰ درصدی، سرعت بالای انجام معاملات، حساب اسلامی و ... جز بروکرهای معتبر فارکس به حساب می‌آید.

بروکر

ICM

رگوله

FCA

بیمه مسئولیت

دارد

حداقل شارژ حساب (دلار)

200

پشتیبانی فارسی

دارد (تلگرام)

واریز و برداشت

ریالی، رمز ارز و غیره.

تعداد حسابهای معاملاتی

2

بروکر لایت فایننس

مهمترین ویژگی‌های بروکر لایت فایننس عبارتند از: وبسایت به زبان فارسی، حساب اسلامی، پرداخت ریبیت، طرحهای تشویقی و ... .

بروکر

LiteFinance

رگوله

SVG FSA

بیمه مسئولیت

دارد

حداقل شارژ حساب (دلار)

50

پشتیبانی فارسی

دارد

واریز و برداشت

ریالی، رمز ارز و غیره.

تعداد حسابهای معاملاتی

2

بروکر آی اف سی مارکتس

از مهمترین ویژگی‌های بروکر آی اف سی مارکتس می توان به جوایز متعدد به عنوان بهترین بروکر، حساب اسلامی، وبسایت به زبان فارسی، نداشتن کمیسیون و ... اشاره کرد.

بروکر

IFCMARKETS

رگوله

BVI FSC

بیمه مسئولیت

دارد

حداقل شارژ حساب (دلار)

1

پشتیبانی فارسی

دارد

واریز و برداشت

ریالی، رمز ارز و غیره.

تعداد حسابهای معاملاتی

6

در انتها امیدواریم این مقاله کاربردی بتواند از ضرر و زیان های احتمالی فعالان بازار سرمایه جلوگیری کند.

انتهای رپرتاژ آگهی


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#