تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه در اروپا از فردا

شنبه ، ۱۵ بهمن ۱۴۰۱-۱۸:۴۶
#

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند سقف قیمت تعیین شده برای محصولاتی مانند گازوئیل که بالاتر از نفت خام معامله می‌شوند برابر با 100 دلار در هر بشکه و برای محصولاتی مانند نفتا که ارزانتر از نفت خام هستند 45 دلار در هر بشکه تعیین شده است.

به گزارش رویترز، کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه جهت محدود کردن درآمد این کشور برای حمله به اوکراین به توافق رسیدند.
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند سقف قیمت تعیین شده برای محصولاتی مانند گازوئیل که بالاتر از نفت خام معامله می‌شوند برابر با 100 دلار در هر بشکه و سقف تعیین شده برای محصولاتی مانند نفتا که ارزانتر از نفت خام هستند 45 دلار در هر بشکه تعیین شده است. سفرای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درمورد این پیشنهاد کمیسیون اروپا به توافق رسیدند که از روز یکشنبه اجرایی خواهد شد.

تعیین این سقف قیمت به همراه ممنوعیت واردات محصولات نفتی روسیه بخشی از یک قرارداد وسیع‌تر میان هفت کشور صنعتی دنیاست. کشورهای عضو گروه هفت در پنجم دسامبر 60 دلار در هر بشکه را به عنوان سقف قیمت نفت خام روسیه اعلام کردند. این گروه به همراه اتحادیه اروپا و استرالیا به دنبال محدود کردن توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ علیه اوکراین است.
طبق این طرح‌ها، شرکت‌های بیمه، کشتیرانی و سایر شرکت‌های غربی اجازه تامین مالی، بیمه، تجارت، واسطه گری یا حمل محموله‌های نفت خام و محصولات نفتی روسیه را بالاتر از سقف قیمت تعیین شده ندارند.
یک مهلت 55 روزه برای تحویل محصولات نفتی که قبل از روز یکشنبه خریداری و بارگیری شده‌اند تعیین شده است.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#