چرا لپ تاپ های ام اس ای گران است؟

پنجشنبه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۲-۰۰:۱۰
#

اگر قصد خرید لپ تاپ داشته باشید و به سراغ برندهای مختلف موجود در بازار بروید متوجه خواهید شد که برندی مانند ام اس آی قیمت بالایی دارد و همه محصولات آن جزو لپ تاپ‌های گران‌قیمت موجود در بازار به حساب می‌آیند، اما دلیل این قیمت بالا چیست؟ آیا MSI بدون دلیل لپ تاپ‌های خود را گران می‌فروشد یا برای این موضوع دلیلی منطقی وجود دارد؟ در ادامه همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

قیمت لپ تاپ msi بالا است؟

شرکت‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی را پیش می‌گیرند، برای مثال تولیدکنندگانی مانند ایسوس و لنوو لپ تاپ‌های خود را در دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی تولید می‌کنند و شما می‌توانید یک لپ تاپ گیمینگ گران‌قیمت یا مدل اقتصادی بسیار ارزان‌قیمت از این دو سازنده خریداری کنید.

برندی مانند MSI اما سیاست متفاوتی را پیش گرفته است. تمرکز این سازنده تایوانی بیشتر به روی تولید لپ تاپ‌های گیمینگ است و این شرکت مانند ایسوس، لنوو، اچ پی و بسیاری از برندهای دیگر مدل‌های ارزان‌قیمت تولید نمی‌کند. از طرفی قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ به طور کلی بالا است؛ چرا که این مدل‌ها باید توانایی اجرای بازی‌های روز دنیا را داشته باشند.

پس در واقع قیمت لپ تاپ msi بالا است به این دلیل که این شرکت به روی تولید لپ تاپ‌های مخصوص بازی تمرکز دارد نه به این دلیل که هزینه بیشتری بابت محصول دریافت می‌کند. همین سیاست را می‌توان در مورد شرکت اپل نیز بیان کرد. این سازنده آمریکایی نیز مک بوک‌های خود را با قیمت 1000 دلار یا بالاتر به فروش می‌رساند و مثلا شما نمی‌توانید یک مک بوک نو به قیمت 500 دلار خریداری کنید.

این اتفاق باعث می‌شود کاربران لپ تاپ‌های اپل را به عنوان کالاهایی لوکس و گران‌قیمت در نظر بگیرند و همین اتفاق در مورد MSI هم صادق است. به عنوان نمونه برندی مانند لنوو حتی لپ تاپ با قیمت 250 دلار هم دارد و شما می‌توانید در بازار ایران حتی با پرداخت 10 یا 12 میلیون یک لپ تاپ از ایسوس یا لنوو خریداری کنید.

دلیل قیمت بالای لپ تاپ‌های گیمینگ چیست؟

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم لپ تاپ‌های گیمینگ دارای برچسب قیمتی بالاتری هستند اما این موضوع چه دلیلی دارد؟ در ادامه دلایل گران بودن لپ تاپ‌های گیمینگ از جمله محصولات MSI را توضیح می‌دهیم.

نمایشگر

لپ تاپ‌های گیمینگ عموما نمایشگری‌هایی با نرخ نوسازی 120، 144 یا 165 هرتز دارند. این نرخ نوسازی می‌تواند تا 300 هرتز نیز افزایش پیدا کند. از طرفی میزان تأخیر این پنل‌ها نیز کمتر از پنل‌های عادی است و همه این‌ها باعث می‌شود تا هزینه تولید این نمایشگرها بالاتر از صفحه ‌نمایش‌های معمول باشد.

قدرت سخت افزاری

بسیاری از لپ تاپ‌های ارزان قیمت و حتی گاها گران‌قیمت فاقد کارت گرافیک مجزا هستند و برای گرافیک حافظه مجزا در نظر گرفته نمی‌شود اما همه لپ تاپ‌های گیمینگ حتما باید کارت گرافیک مجزا داشته باشند تا بتوانند از پس اجرای بازی‌ها بربیایند. از طرفی پردازنده مرکزی این محصولات نیز باید قوی‌تر از لپ تاپ‌های عادی باشد. به این موارد نیاز به مقدار رم بیشتر را نیز بیفزایید تا مشخص شود چرا قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ بالاتر است.

سیستم خنک کننده

درست است که تقریبا همه لپ تاپ‌های موجود در بازار سیستم خنک‌کننده دارند تا دمای آن‌ها در طول استفاده افزایش پیدا نکند اما این سیستم خنک‌کننده در لپ تاپ‌های گیمینگ وظیفه بسیار مهم‌تری دارد و به همین جهت از تعداد فن بیشتر یا سیستم خنک‌کننده مایع استفاده می‌شود و همه این موارد هزینه را افزایش می‌دهد.

قابلیت‌هایی مانند نورپردازی RGB

نورپردازی RGB یکی از بخش‌های جدانشدنی دنیای گیمینگ است و بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ از کیبوردهایی با نورپردازی RGB استفاده می‌کنند و حتی در لبه‌های چراغ‌های LED با نورپردازی RGB دارند. همین قضیه هم باعث افزایش قیمت این محصولات می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که دلیل قیمت بالای لپ تاپ‌های برند MSI چیست و چرا این سازنده تایوانی لپ تاپ‌های گران‌قیمتی دارد. محصولات این برند کیفیت بسیار خوبی دارند و اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارند حتما این سازنده را مد نظر قرار دهید.

رپورتاژ آگهی


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#