افزایش 22 برابری فروش نفت روسیه به هند در سال گذشته میلادی

پنجشنبه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۲-۰۰:۰۴
#

توقف واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و ارزان‌تر شدن نفت این کشور، 22 برابر نفت بیشتری را در 2022 روانه بازار هند کرده است.

به گزارش الجزیره، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت فروش نفت این کشور به هند در سال گذشته میلادی بیش‌از 22 برابر شده‌است. خریداران اروپایی به‌دنبال جنگ اوکراین به بازارهای دیگری غیر از روسیه روی آورده‌اند.

نواک گفت بیشتر منابع انرژی کشور به سایر بازارها یعنی بازارهای کشورهای دوست تغییر مسیر داده است.

روسیه در سال گذشته میلادی، پس‌از این‌که کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند وابستگی خود به انرژی این کشور را به‌دنبال حمله مسکو به اکراین پایان دهند، صادرات نفت خود را به سمت هند و چین تغییر جهت داد. اتحادیه اروپا در دسامبر واردات نفت دریایی روسیه را تحریم و به‌همراه گروه 7 یک سقف قیمت برای نفت خام این کشور تعیین کرد.

این اتفاقات نفت روسیه را برای واردکنندگان کشورهای دوست از جمله چین و هند ارزان‌تر کرد.

نواک گفت درآمد انرژی این کشور در سال گذشته میلادی 42 درصد از بودجه فدرال را تشکیل داده و صنعت انرژی علی‌رغم چالش‌هایی که به‌خاطر تحریم‌های غربی با آن مواجه شده بود، سرپا مانده است.

روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک پلاس تولید نفت خام خود را 500 هزار بشکه در روز در پاسخ به تحریم‌های غرب در ماه جاری میلادی کاهش داد. نواک هفته گذشته اعلام کرد این کاهش تولید که 5 درصد از تولید روزانه آن را تشکیل می‌دهد تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی در این ماه اعلام کرد درآمد صادرات نفت روسیه در ماه فوریه نسبت‌به سال گذشته میلادی نصف شده‌است.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#