شاخص بورس ارتفاع 2 میلیون و 300 هزار واحد را پس گرفت

یکشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲-۱۸:۰۱
#

شاخص کل بورس امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس ابتدا با کاهش همراه شد و از میانه بازار روند رو به رشد به خود گرفت و در پایان معاملات با افزایش 4 هزار و 784 واحد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 302 هزار و 769 واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 86 واحدی به رقم 764 هزار و 59 واحد رسید.

ارزش روز بازار به بیش از 8 میلیون و 490 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11.8 میلیارد سهام در قالب 826 هزار معامله و به ارزش 9 هزار و 752 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر یک‌درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت بامعیار وزنی - ارزشی 21 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 41صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 29 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 22 صدم درصد افزایش یافت. اما شاخص بازار دوم بورس 2 دهم درصد رشد کرد. 


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نمادهای بانک ملت، پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک تجارت و بانک پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته است.

در فر ابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش 21 واحد به رقم 28 هزار و 938 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 607 هزار میلیارد تومان رسید. 

ارزش بازار پایه فرابورس 483 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 370 هزار معامله و به ارزش 38 هزار و 625 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات و صباتأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت شیراز، بانک دی، برق عسلویه مپنا، نفت پاسارگاد و مس سرچشمه بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

فردا قرار است تابلوی سبز برای معاملات برق در بورس انرژی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس رونمایی شود. همچنین با توجه به رشد شاخص بورس در سال جاری، شرکت‌های زیادی در صف ورود به بورس هستند و قرار است این هفته یک شرکت مالی وابسته به یکی از بانکها در بورس تهران ارائه شود. به گزارش فارس با توجه به اینکه سال جاری به عنوان رشد اقتصاد و مهار تورم نامگذاری شده، شرکت‌ها تلاش می‌کنند با عرضه اولیه سهام یا افزایش شناوری سهام یا صرف‌نظر از حق‌تقدم و صرف سهام به تأمین مالی از بازار سرمایه اقدام کنند و بازار سرمایه به عنوان محلی برای تأمین مالی غیرتورمی در اقتصاد کشور تبدیل شود. در حال حاضر سهم بازار سرمایه از تأمین مالی حدود 15 درصد و سهم بازار بانکی و بدهی حدود 85 درصد است که این نسبت‌ها باید اصلاح شوند و سهم بازار سرمایه ارتقا یابد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#