تشویق مردم روسیه به خرید طلا به جای دلار/ روسیه مالیات ارزش افزوده طلا را حذف کرد

دوشنبه ، ۱ خرداد ۱۴۰۲-۲۱:۰۹
#

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موسسه گازناک اعلام کرد که امکان خرید شمش‌های طلای 20 گرمی در وبسایت این موسسه در مسکو فراهم شده است. این اقدام درواقع بخشی از سیاست روسیه در سوق دادن مردم این کشور به سمت خرید طلا به جای دلار در سرمایه گذاری‌هایشان است.

بر اساس بیانیه این شرکت، مردم روسیه حالا امکان خرید و فروش و نگهداری شمش و مسکوکات طلا را دارند. این سایت همچنین می‌خواهد عرضه شمش‌های 50 گرمی طلا را در وبسایت خود آغاز کند.

نکته جالب آنکه، امکان نگهداری این شمش‌ها در خزانه اداره تولید اسکناس و مسکوکات مسکو برای مردم و به مدت نامحدود فراهم شده است.

موسسه گازناک، بازخرید شمش‌های طلای مردم را هم تضمین کرده است. همچنین گازناک اعلام کرده که شمش‌های طلای موجود در بازار روسیه را در صورتی که آسیب ندیده باشد را خریداری می‌کند. از روز اول آوریل فروش شمش طلا به مردم بدون مالیات ارزش افزوده مجاز شده است.

در ماه مارسی که گذشت دولت روسیه مالیات ارزش افزوده 20 درصدی بر مبادلات طلا را لغو کرد تا از این طریق مردم را به سمت خرید طلا به‌جای دلار سوق دهد. تا پیش از این مردم در زمان خرید جواهرات طلا مجبور بودند 20 درصد مالیات ارزش افزوده بپردازند.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#