قیمت نفت به ریل صعودی بازگشت

سه شنبه ، ۲ خرداد ۱۴۰۲-۱۶:۳۷
#

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظار سرمایه گذاران برای محدود شدن عرضه با رشد فصلی تقاضا برای بنزین و کاهش عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس، افزایش پیدا کرد اما نگرانی‌ها نسبت به ریسک نکول بدهی آمریکا، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۷ افزایش، به ۷۶ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش بسته شده بود. بهای معاملات بنزین آمریکا در آستانه تعطیلات روز یادبود در ۲۹ مه که همواره زمان آغاز اوج گیری تقاضای فصلی برای سوخت در تابستان به شمار می‌رود، ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرد.

هیرویوکی کیکو کاوا، رئیس شرکت ان اس تریدینگ که واحدی از شرکت نیسان سکیوریتیز است، در این باره گفت: قیمت نفت با کمک افزایش فصلی تقاضا برای بنزین در آمریکا از هفته آینده، کاهش تولید اوپک پلاس از ماه جاری و برنامه آمریکا برای خرید نفت برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک، در کف تحکیم شده است.

وزارت انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک، سه میلیون بشکه نفت خام برای تحویل در اوت خریداری می‌کند.

دور جدید کاهش تولید داوطلبانه اوپک و و متحدانش شامل روسیه، از میلادی جاری به اجرا درآمد و انتظار می‌رود عرضه نفت به بازار را محدودتر کند.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به تحقق کامل کاهش تولید اوپک پلاس و رشد بیشتر تقاضا، کمبود عرضه پایدار نفت از ژوئن را پیش‌بینی کردند.

یکی از مدیران شرکت ویتول روز دوشنبه گفت: آسیا پیشران عمده رشد تقاضا برای نفت خواهد بود و در نیمه دوم امسال حدود دو میلیون بشکه در روز به میزان مصرف اضافه می‌کند.

با این حال، سرمایه‌گذاران به مذاکرات برای افزایش سقف بدهی آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، چشم دوخته‌اند. ورشکستگی نکول بدهی آمریکا احتمالا باعث هرج و مرج در بازارهای مالی و افزایش نرخ بهره شده و به رشد تقاضا برای سوخت دست در سطح داخلی و جهانی صدمه می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه بدون اینکه درباره نحوه افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت آمریکا به توافق برسند، به مذاکرات‌شان خاتمه دادند و در شرایطی که ۱۰ روز تا نکول احتمالی باقی مانده است، به مذاکره ادامه خواهند داد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#