اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

شنبه ، ۶ خرداد ۱۴۰۲-۱۱:۱۰
#

این گزارش، تحلیل جامعی از ابعاد مختلف بازار خودرو ایران در سال 1401 است. طبق این گزارش، تمام تحلیل‌های صورت گرفته بر اساس 4 فاکتور اساسی زیر است: رشد قیمت خودرو، پرفروش‌ترین خودروها، شایع‌ترین ایرادات خودروها، و رفتار آنلاین خریداران خودرو.

در این مطلب خلاصه‌ای از این گزارش را می‌خوانید و در آخر نیز می‌توانید با دانلود نسخه کامل، با جزئیات بیشتری خواننده این اطلاعات جذاب باشید.

ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک

همراه مکانیک دارای به‌روزترین ابزار تخمین قیمت خودرو است. در این ابزار قیمت 3200 مدل خودرو به تفکیک مدل و تیپ، به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. این ابزار محاسبه قیمت، سال‌هاست که برای بسیاری از افراد به مرجع معتبری جهت اطلاع از آخرین قیمت خودرو تبدیل شده است.

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

میزان افزایش قیمت‌ها در سال 1401

طبق گزارش سالانه همراه مکانیک، در سال 1401 خودروهای وارداتی 107%، خودروهای چینی 93% و خودروهای داخلی 95% افزایش قیمت داشته‌اند. در این بین میزان افزایش قیمت خودروهای کارکرده 127 درصد و خودروهای صفر 74 درصد بوده که دلیل رشد چشمگیر قیمت خودروهای کارکرده را افزایش بیشتر تقاضا عنوان کرده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این گزارش، خودروهایی است که بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند: سمند LX معمولی، هایما S5 پلاس و تویوتا RAV4 .

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

برای دیدن باقی تصاویر و نمودارها می‌توانید به نسخه کامل گزارش مراجعه کنید.

نمایشگاه آنلاین همراه‌مکانیک: فقط خودروهای کارشناسی‌شده!

همراه مکانیک دارای اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده است. این نمایشگاه، دارای انواع خودروهای صفر و کارکرده داخلی و خارجی است که دست خریداران را برای انتخاب خودروی مورد نظر باز می‌گذارد.

در قسمت دیگر گزارش آمار جالبی از این نمایشگاه خودرو آنلاین می‌بینیم؛ آن هم انتشار بیش‌از 10 هزار آگهی خودروی کارشناسی‌شده در سال 1401 است.

درنتیجه خرید خودرو در همراه مکانیک، فقط و فقط شامل خودروهای کارشناسی‌شده است که دارای ضمانت نیز هستند و باعث می‌شود خیال خریداران را از بابت سلامت خودرو راحت شود.

در معاملات خودرو همراه مکانیک، خودروهای تولید داخل با 73 درصد بیشترین سهم را داشته‌اند و بقیه معاملات، مربوط به خودروهای چینی مونتاژ و خودروهای وارداتی بوده است.

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

در این گزارش می‌بینیم که گران‌ترین معامله سال 1401 همراه مکانیک مربوط‌به BMW X4 مدل 2016 بوده که با قیمت 6.7 میلیارد تومان در بهمن ماه همان سال معامله شده است.

محبوب‌ترین‌های 1401

در ادامه گزارش محبوب‌ترین خودروهای داخلی، چینی مونتاژ و وارداتی را می‌بینیم:

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

بانوان جمع‌وجورپسند

براساس آمار تیم فروش همراه مکانیک، در سال 1401 خودروهای زیر بیشترین تقاضای خرید و فروش را از سمت بانوان داشته‌اند:

  • پژو 206 – کوییک – تیبا 2
  • ام وی ام 110 – اچ سی کراس – ام وی ام X22
  • هیوندای i20 – میتسوبیشی میراژ – رنو کپچر

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

فروش اقساطی خودرو همراه مکانیک

طبیعی است که خریداران واقعی خودرو در شرایطی که روزانه با افزایش قیمت خودروها مواجه می‌شوند، به دلیل نداشتن امکان خرید نقدی خودروی موردنظرشان، تمایل به استفاده از طرح‌های فروش اقساطی داشته باشند. همراه‌مکانیک از سال 99 در کنار خرید نقدی، طرح خرید و فروش اقساطی خودرو را نیز آغاز کرده است. در این طرح، خریدار می‌تواند تا 50 درصد مبلغ خودرو را وام بگیرد که مبلغ قابل توجهی است.

در زیر پرفروشترین خودروها در طرح فروش اقساطی خودرو همراه مکانیک را می‌بینید:

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

کارشناسی خودرو همراه مکانیک و 20 درصد از خودروهای صفر ایراد دار!

همراه‌مکانیک که با کارشناسی خودرو وارد عرصه خدمات آنلاین خودرو شد، طی 10 سال فعالیت مداوم، اکنون دارای گنجینه‌ی ارزشمندی از اطلاعات بوده که ماحصل فعالیت‌های کارشناسان متخصص و باتجربه است. طبق ادعای همراه مکانیک، این شرکت تجربه بیش از 300 هزار کارشناسی خودرو موفق را پشت‌سر گذاشته است.

اما قسمت اعجاب‌انگیز این تجربیات جایی است که در گزارش می‌خوانیم: بیش از 70 درصد خودروهای دست‌دوم دارای حداقل یک ایراد فنی، بدنه یا آپشن هستند! که این یعنی زنگ خطری برای خریداران خودروهای کارکرده.

اما گزارش به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ در ادامه می‌بینیم که 15 تا 20 درصد خودروهای صفر نیز دچار حداقل یک ایراد فنی یا بدنه هستند!

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

اختلاف 50 درصدی میان ادعای مالک تا واقعیت

یکی دیگر از قسمت‌های اعجاب‌آور گزارش سالانه همراه مکانیک، صفحه 35 گزارش است. در این صفحه آمده است که در بیش از 50 درصد کارشناسی‌های انجام‌شده، ادعای مالک در مورد بدنه خودرو با وضعیت واقعی آن تفاوت دارد.

طبق کارشناسی‌های صورت گرفته همراه مکانیک در سال 1401، قیمت خودروهای کارکرده براساس ادعای مالکان در مورد وضعیت خودرو، با قیمت واقعی آن بعد از انجام کارشناسی، در مجموع حدود 161 میلیارد تومان اختلاف داشته اشت. این یعنی همراه مکانیک به مشتریان خود کمک کرده تا در مجموع از ضرر 161 میلیارد تومانی جلوگیری کنند.

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

میزان بازدید سایت همراه مکانیک

در صفحات پایانی گزارش تصویری می‌بینیم که تعداد کاربران و میزان بازدید سایت همراه مکانیک در آن قید شده است. طبق گزارش، سایت همراه مکانیک در سال 1401 بیش از 80 میلیون بازدید داشته است؛ و تعداد کاربران منحصربه‌فرد سایت و اپلیکیشن آن 23 میلیون نفر بوده که آمار قابل توجهی است.

اولین گزارش رسمی همراه‌مکانیک، از بازار خودرو 1401

در پایان، سعی شد که در این مطلب چکیده‌ای از گزارش سالانه همراه‌مکانیک در سال 1401 را به شما ارائه دهیم. برای دانلود و مطالعه نسخه کامل این گزارش، روی لینک کلیک کنید.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#