دبیرکل اوپک: از بازگشت کامل ایران به بازار نفت استقبال می‌کنیم

سه شنبه ، ۹ خرداد ۱۴۰۲-۱۳:۲۷
#

دبیرکل اوپک گفت این گروه از بازگشت کامل ایران به بازار نفت بعد از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کند.

 به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت این گروه از بازگشت کامل ایران به بازار نفت بعد از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کند.

 ایران یکی از اعضای اوپک است، اما صادرات نفت این کشور تحت تحریم‌های آمریکا با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران قرار گرفته است.

 هیثم الغیس، دبیرکل اوپک که برای اولین‌بار وارد تهران می‌شود اضافه کرد ایران این ظرفیت را دارد که حجم بالایی از تولید را در زمانی کوتاه وارد بازار کند.

 وی گفت:«ما عقیده داریم ایران یک بازیگر مسئول در میان سایر کشورهای عضو اوپک است. من مطمئنم ما می‌توانیم با همکاری هم از ثبات بازار مطمئن شویم، یعنی همان کاری که اوپک طی سال‌های گذشته انجام داده است».

 دبیر کل اوپک در مورد کاهش تولید داوطلبانه اوپک و تأثیرات آن بر قیمت نفت گفت:«ما در اوپک یک سطح مشخص از قیمت را مد نظر نداریم. تمام اقدامات و تصمیمات ما با هدف ایجاد یک تعادل خوب بین عرضه و تقاضای جهانی نفت انجام می‌شود».

 عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس در اقدامی شگفت‌آور در اوایل آوریل اعلام کردند 1.2 میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کم می‌کنند. بدین‌ترتیب کل کاهش تولید اوپک پلاس به 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

 عربستان و ایران در ماه مارس طی قراردادی با میانجیگری چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا اعلام کردند روابط دیپلماتیک خود را پس‌از سال‌ها از سر می‌گیرند.

 انتهای پیام/63


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#