افت ۲۵ دلاری قیمت جهانی طلا با جهش دلار

شنبه ، ۱۴ بهمن ۱۴۰۲-۱۸:۲۴
#

به گزارش رویترز، عصر روز جمعه گزارش بهتر از حد انتظار لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در آمریکا شاخص دلار را به شدت افزایش داد و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را نیز بالا برد و باعث افت ۲۵ دلاری قیمت جهانی طلا شد. در این راستا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به دنبال انتشار این گزارش پایین آمده است.
قیمت هر اونس طلا در نهایت معاملات هفته را در روز جمعه با 0.74 درصد کاهش به 2039 دلار و 76 سنت به پایان رساند. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.84 درصدی به 2053 دلار و 70 سنت رسیده است.
عصر روز جمعه شاخص دلار 0.9 درصد افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

کارفرمایان آمریکایی 353 هزار شغل در ماه ژانویه ایجاد کردند که بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. 
معامله گران حالا 70 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مه آغاز شود. این رقم قبل از انتشار این اطلاعات برابر با 92 درصد بود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هم در این هفته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بعید دانست، اما گفت نرخ تورم تا هدف دو درصد پایین می‌آید.
قیمت نقره روز جمعه با 1.89 درصد کاهش به 22 دلار و 80 سنت رسید و پلاتین با 2.13 درصد کاهش 896 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#