قیمت جهانی طلا در بالاترین سطح تاریخی

شنبه ، ۱۱ فروردین ۱۴۰۳-۱۱:۲۹
#

قیمت طلا روز پنچشنبه به بالاترین حد خود نزدیک به 2230 دلار در هر اونس تروی افزایش یافت و قبل از تعطیلی جمعه خوب برای چهارمین جلسه متوالی به روند صعودی خود ادامه داد. با این حال، حجم معاملات به دلیل تعطیلات کم است. زرق و برق طلا خریداران را به خود جذب می کند زیرا احساسات بازار به سمت بانک های مرکزی اصلی که چرخه کاهش نرخ بهره را در سال جاری آغاز می کنند متمایل شده است.
سرمایه گذاران با پیش بینی سه کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در ماه های آینده، به طلا اعتماد می کنند. آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، با تمایل به یک موضع منفی، انتظار سه کاهش را دارد اما بر نیاز به شواهد بیشتر از کاهش تورم قبل از اجرای هر اقدامی تاکید می کند.
فرانسوا ویلروی، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) پیشنهاد کرد که دستیابی به هدف تورم 2 درصدی بانک مرکزی اروپا امکان پذیر است، اما او هشدار داد که در صورت تمایل بانک مرکزی اروپا به کاهش نرخ بهره، خطرات نزولی تشدید نشود. فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، روز پنجشنبه اظهار داشت که "شرایط برای شروع سیاست های پولی تسهیل در حال ایجاد است."
در اروپا، بانک ملی سوئیس به طور غیرمنتظره ای در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را کاهش داد و این گمانه زنی را در مورد احتمال انجام اقدامات مشابه دیگر بانک های مرکزی بزرگ ایجاد کرد. در همین حال، اگرچه بانک مرکزی ژاپن سیاست نرخ منفی خود را متوقف کرد، اما پیش بینی می شود که برای آینده قابل پیش بینی موضع تطبیقی ​​را حفظ کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای خواستار آتش بس میان اسرائیل و حماس و آزادی گروگان ها شد. با این حال، درگیری در نوار غزه همچنان ادامه دارد و شبه نظامیان فلسطینی هنوز اسیری را آزاد نکرده اند. هلال احمر فلسطین گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو بیمارستان دیگر غزه را محاصره کردند و پرسنل پزشکی را در میان تیراندازی شدید به دام انداختند. تشدید تنش های ژئوپلیتیکی تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا را افزایش داده است.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#