افت ۹۰ دلاری انس طلا از اوج ۲۴۰۰ دلاری

شنبه ، ۲۵ فروردین ۱۴۰۳-۱۹:۴۵
#

طلای جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه؛ رشد مداوم ارزش دلار و شناسایی سود معامله گران طلا پس از رکورد شکنی های مکرر؛ روز جمعه نوسانات شدیدی داشت.

به گزارش از رویترز، قیمت انس طلا که در روز جمعه به اوج ۲۴۲۶ دلاری رسید و در چهارمین افزایش پیاپی هفتگی مواجه شد شب گذشته ناگهان ۹۰ دلار سقوط کرد و به ۲۳۳۶ رسید. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است از طرف دیگر شاخص دلار نیز هفته گذشته با یک جهش بیسابقه مواجه بود.
قیمت هر اونس طلا نهایتا روز جمعه با 1.19 درصد کاهش به ۲۳۱۴ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش 0.06 درصدی به 2374 دلار و 10 سنت رسیده است.
قیمت پلاتین هم در روز جمعه به ۱۰۰۰ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم طی ۴ ماه گذشته بود.

تحلیلگران عقیده دارند از آنجا که با افزایش شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا هم رو به افزایش است این می‌تواند حاکی از بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن باشد.
واشنگتن اعلام کرد حمله احتمالی و قریب‌الوقوع ایران می‌تواند یک تهدید واقعی و جدی باشد و کاخ سفید به تمام تعهدات خود برای دفاع از اسراییل پایبند است.
تمایل برای خرید طلا معمولاً در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.
افزایش اخیر قیمت طلا علیرغم کاهش احتمال پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو اتفاق افتاده است.
در این بین، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش ‌بینی خود از قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی را از ۲۳۰۰ دلار تا ۲۷۰۰ دلار افزایش داده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.28 درصد افزایش به 28 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.66 درصدی 976 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#