قیمت جهانی نفت در پايين ترين سطح يك ماه و نيم اخير

چهارشنبه ، ۳ مرداد ۱۴۰۳-۱۱:۵۸
#

به گزارش رویترز، قيمت نفت روز سه شنبه بيش از دو دلار كاهش يافت و به پايين ترين سطح از اوايل ژوئن رسيد.‌
قیمت هر بشکه نفت برنت پس از سقوط ديروز به 80.52 صبح امروز به 81 دلار و 33 سنت رسیده است. نفت سبك آمریکا هم 77 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.
موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات گازی این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است.

این خبر صبح امروز قیمت نفت را افزایش داده است. نفت آمریکا 7 درصد از ارزش خود را طی چهار روز گذشته از دست داده بود و نفت برنت هم 5 درصد طی سه روز گذشته کاهش قیمت داشت.
آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.9 میلیون بشکه در هفته منتهی به نوزدهم ژوئیه کاهش یافته است. ذخایر بنزین 2.8 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 1.5 میلیون بشکه پایین آمده‌اند.
این اولین بار از 23 سپتامبر است که ذخایر نفت خام آمریکا 4 هفته پیاپی کاهش می‌یابد.
قیمت نفت در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی 6 هفته گذشته رسید. نفت برنت تا پایین‌ترین سطح از نهم ژوئن کاهش یافته بود که دلیل آن را می‌توان مذاکرات صلح بین اسراييل و حماس طبق طرح آمریکا و با میانجی‌گری مصر و قطر دانست.
به گفته تحلیلگران موسسه مالی آی ان جی، آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا هم از قیمت نفت پشتیبانی کرده است. این آتش‌سوزی‌ها با واداشتن تولیدکنندگان به محدود کردن تولیدشان، میزان زیادی از عرضه را در معرض تهدید قرار داده است. تحلیلگران آی ان جی گفتند: بازارها به آستانه بیش فروش نزدیک شده اند و بر این باوریم عوامل بنیادین از صعود قیمت‌ها از سطوح فعلی حمایت می‌کنند. یکی دیگر از دلایل پایین آمدن قیمت نفت نگرانی در مورد ضعف اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیاست که می‌تواند تقاضای جهانی برای نفت را پایین بیاورد.


کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#